Tema: Bureauer viser vejen til ansvarlig kommunikation
Et presserende spørgsmål i ESG-arbejdet er, hvordan virksomheder på en ansvarlig og værdiskabende måde kan kommunikere deres ESG-initiativer? Bureauer spiller en nøglerolle i det arbejde, og i dette tema kommer nogle af de førende i feltet med deres bud på, hvordan det kan og bør gå for sig.
18.03.2024Substantia ApS
Sponseret
En stærk ESG-position kan styrke virksomheders økonomiske performance
Kommunikation om ESG-mål og -tiltag kan styrke virksomheders position. Det kan skabe differentiering og yderligere konkurrencekraft i markedet. Det kan tydeliggøre formålet, virksomheden arbejder for – og dermed styrke indsatsen for at tiltrække og fastholde medarbejdere. Og det kan øge legitimitet og license to operate, og dermed skærme fra negativ regulering. Det kræver, at ESG-kommunikationen bygger på veludbygget og datadrevet rapportering, hvilket ofte er krævende at få på plads. Den nyeste regulering for ESG-rapportering efterlader ingen vej uden om.
18.03.2024Substantia ApS
Sponseret
Den sociale værdiskabelse er det centrale for bæredygtighed i Bavarian Nordic
Med sit danske hovedkontor og fokus på at udvikle og levere livsvigtige vacciner er Bavarian Nordic en vigtig del af Danmarks stadigt voksende life science-branche. Selskabet er det eneste af sin slags her i landet, som udelukkende fokuserer på vacciner og har global rækkevidde. Gennem den moderne udvikling har vacciner spillet en hel afgørende rolle, ikke kun når det kommer til at beskytte mennesker mod alvorlige sygdomme, men også når det kommer til at beskytte samfund mod de voldsomme skadevirkninger, epidemier har – som vi senest så det i forbindelse med nedlukninger og tvungen afstand mellem mennesker da COVID-19 bredte sig i verden. Bavarian Nordic har i sin ESG-strategi besluttet at fokusere mere på at styrke fokus på social værdiskabelse for at tydeligegøre virksomhedens særlige bidrag til både patienter og samfund.
18.03.2024MäRK
Sponseret
Her bor den gode (bæredygtigheds-)historie
I høj sø er det vigtigt at have et fast pejlemærke ude i horisonten, som man kan navigere efter. Og mange virksomheder befinder sig ikke bare i høj sø lige nu, men også i nye farvande med kriser, der presser, og forbruger- og medarbejderkrav, der stiger. Det kræver en tydelig historiefortælling, så alle er på samme kurs - både medarbejdere, stakeholders og kunder.
15.03.2024Creative ZOO
Sponseret
ESG-rapport: Fra compliance til kommunikation
De nye EU-standarder for bæredygtighedsrapportering (ESRS) skal følges af flere og flere virksomhedsklasser i de kommende år. Men hvis den ekstra indsats på området kun ydes for at imødekomme kravene til den årlige ESG-rapport, bliver arbejdet ikke udnyttet til fulde. Hvorfor ikke fortælle nogle af de mange gode historier?
18.03.2024Creative ZOO
Sponseret
Få ESG på niveau med årsrapporten
I mange virksomheder har ESG-rapporten traditionelt set været nedprioriteret, mens man på tværs af organisationens afdelinger arbejdede hårdt for at få årsrapporten på plads. De nye rapporteringskrav gør, at ESG-rapporten også er blevet et vigtigt fokus, og at der faktisk er fordele ved at slå produktionen sammen.
18.03.2024MäRK
Sponseret
ESG er som at lære et nyt sprog
Når vi træder ind på ukendt territorium, som det på mange måder er at arbejde med ESG og bæredygtighed, er det vigtigt, at alle er med og har kompetencerne til at forankre alle de gode intentioner og mål og omsætte det til konkrete handlinger i hverdagen.
18.03.2024Make A/S
Sponseret
Ansvarlig marketing: En ny æra og en ny rolle for marketing
Det er blevet tid til at slippe sikkerheden i 'advertising business as usual' og gå efter at sætte et positivt aftryk på verden. Hvordan kan marketing tage ansvaret på sig og bruge sin rolle og indflydelse til at fremme ansvarlig adfærd?
19.03.2024Advice
Sponseret
ESG er ikke kun rapportering og compliance - det handler om forandringsledelse og konkurrenceevne
CSRD og ikke mindst de rapporteringskrav, der følger i kølvandet på direktivet, fylder meget hos virksomhederne lige nu. Men rapportering er ikke målet i sig selv. ESG handler om at skabe forandringer - og det kræver strategi og struktur. Future Flights er én af måderne at sikre at ledelse, organisation og omverden kommer med på rejsen, så ESG bliver andet og mere end compliance
Se flere temaer
Se alleHold dig opdateret med CSR.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.
Udgiver
Copyright 2023