26.05.2021  |  Klima, miljø og energi

BESTSELLER gør status på Fashion FWD-året 2020

Indhold fra partner Hvad er dette?

I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.

I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.

Rapporten kan læses i sin helhed på www.bestseller.com

CEO og ejer Anders Holch Povlsens udtaler: ”Mens det første chok forårsaget af COVID-19 har fortaget sig, kæmper vores industri - ligesom det globale samfund – fortsat med massive udfordringer relateret til virussen. Tekstilforsyningskæden er stadig i en alvorlig omvæltning. Mens vi hurtigt har tilpasset os markedet, hvilket har gjort os i stand til fortsat at afgive ordrer og hjælpe med at holde hjulene i gang hos mange af vores leverandører, må vi acceptere, at konsekvenserne af den globale pandemi vil være langvarige. Vores sociale bæredygtighedsarbejde er så vigtigt som nogensinde for at skabe sikre arbejdsmiljøer og fairness for alle i vores forsyningskæde.”

”Der er en række ligheder mellem pandemien og den vidtrækkende planetariske krise. Vi kan ikke bygge mure, der er stærke eller høje nok, og vi kan ej heller løbe væk hurtigt eller langt nok, til simpelthen at undgå de globale udfordringer, vi står overfor – eller snart kommer til at stå overfor. Vi lever i en forbundet verden, som gør vor tids udfordringer og muligheder så mangfoldige, at vi skal være samarbejdsparate, mens vores løsninger skal være holistiske. Alle har et ansvar for at gøre sin del. Vores handlinger skal baseres på vores planets målbare behov, hvorfor vi er glade for, at vores klimamålsætninger er blevet godkendt af Science Based Targets initiativet i begyndelsen af 2021.”

”Vores bæredygtighedsstrategi Fashion FWD fortsætter med at guide os, og dens samlede indflydelse kommer til at afhænge af, at vi finder den rette balance mellem kortsigtede gevinster og langsigtet fokus. Vi skal fastholde et åbent sind og forblive innovative, i forhold til hvordan vi tænker på vores fremtidige forretning, gennem samarbejder på tværs af branchen og værdikæden for at identificere og udvikle mere bæredygtige løsninger.”

”BESTSELLER holder fast i at applicere og investere i innovation for at fremtidssikre vores virksomhed. Lanceringen af Fashion FWD Lab i 2020 var et afgørende skridt i vores innovationsarbejde, da det understøtter innovatorer og iværksættere, så de kan skræddersy deres koncepter til skalerbar brug i modebranchen.”

Rapporten kan læses i sin helhed på www.bestseller.com

Mere fra BESTSELLER

BESTSELLER

http://bestseller.com/

BESTSELLER er en international familieejet virksomhed, der via mere end 20 individuelle brands sælger modetøj, sko og accessories til kvinder, mænd, børn og teenagere. BESTSELLER har ca. 250 butikker i Danmark under brand-navne som VERO MODA, ONLY, JACK & JONES and VILA. BESTSELLER har en målsætning om at bidrage til udviklingen af en mere b…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere