26.05.2021 | Klima, miljø og energi
BESTSELLER gør status på Fashion FWD-året 2020
Indhold fra partner Hvad er dette?
I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.
I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.
Rapporten kan læses i sin helhed på www.bestseller.com.
CEO og ejer Anders Holch Povlsens udtaler: ”Mens det første chok forårsaget af COVID-19 har fortaget sig, kæmper vores industri - ligesom det globale samfund – fortsat med massive udfordringer relateret til virussen. Tekstilforsyningskæden er stadig i en alvorlig omvæltning. Mens vi hurtigt har tilpasset os markedet, hvilket har gjort os i stand til fortsat at afgive ordrer og hjælpe med at holde hjulene i gang hos mange af vores leverandører, må vi acceptere, at konsekvenserne af den globale pandemi vil være langvarige. Vores sociale bæredygtighedsarbejde er så vigtigt som nogensinde for at skabe sikre arbejdsmiljøer og fairness for alle i vores forsyningskæde.”
”Der er en række ligheder mellem pandemien og den vidtrækkende planetariske krise. Vi kan ikke bygge mure, der er stærke eller høje nok, og vi kan ej heller løbe væk hurtigt eller langt nok, til simpelthen at undgå de globale udfordringer, vi står overfor – eller snart kommer til at stå overfor. Vi lever i en forbundet verden, som gør vor tids udfordringer og muligheder så mangfoldige, at vi skal være samarbejdsparate, mens vores løsninger skal være holistiske. Alle har et ansvar for at gøre sin del. Vores handlinger skal baseres på vores planets målbare behov, hvorfor vi er glade for, at vores klimamålsætninger er blevet godkendt af Science Based Targets initiativet i begyndelsen af 2021.”
”Vores bæredygtighedsstrategi Fashion FWD fortsætter med at guide os, og dens samlede indflydelse kommer til at afhænge af, at vi finder den rette balance mellem kortsigtede gevinster og langsigtet fokus. Vi skal fastholde et åbent sind og forblive innovative, i forhold til hvordan vi tænker på vores fremtidige forretning, gennem samarbejder på tværs af branchen og værdikæden for at identificere og udvikle mere bæredygtige løsninger.”
”BESTSELLER holder fast i at applicere og investere i innovation for at fremtidssikre vores virksomhed. Lanceringen af Fashion FWD Lab i 2020 var et afgørende skridt i vores innovationsarbejde, da det understøtter innovatorer og iværksættere, så de kan skræddersy deres koncepter til skalerbar brug i modebranchen.”
Rapporten kan læses i sin helhed på www.bestseller.com
Klima, miljø og energi

Designs skal være cirkulære: ”Vi bliver hele tiden klogere”
Ikke kun udseendet har ændret sig, når BESTSELLER for anden gang udgiver sin offentligt tilgængelige Circular Design Guide, der skal skubbe på den cirkulære udvikling. Guiden er netop udkommet med flere lag og nyeste viden om cirkulært design.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Solceller skal sætte grøn strøm til BESTSELLER’s produktion i Bangladesh
Med solcelleanlæg på fabrikstagene i Bangladesh vil BESTSELLER bidrage til at reducere CO2-udledningen på tekstilfabrikker, som producerer tøj og sko for modevirksomheden. Initiativet skal medvirke til at sænke den danske virksomheds samlede CO2-regnskab
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JACK & JONES gør økologisk bomuld til en 2023-prioritet
Via sit omfattende genopfyldningsprogram øger BESTSELLERs herretøjsmærke JACK & JONES brugen af den særlige ’direct-to-farm’ bomuld, som spores hele vejen fra økologisk bomuldsmark til det færdige produkt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Bemærkelsesværdigt BESTSELLER-brand vinder adgang til fremtidens cirkulære materiale
Trommehvirvel: Efter en imponerende præsentation og et vellykket arrangement under Copenhagen Fashion Week er vinderen af BESTSELLERs Circular Design Challenge fundet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Kan nedfaldsblade fra træer udgøre fremtidens fodtøj?
Nyt innovativt læder-alternativ skal testes af BESTSELLER – og fremtidens sneakers vil meget muligt være plantebaserede, genanvendelige og komposterbare.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Cirkularitet får rampelyset til BESTSELLERs modeuge
Det danske modehus vil stå for det muligvis mest lærerige event under Copenhagen Fashion Week.
Indhold fra partner