26.05.2021 | Klima, miljø og energi
BESTSELLER gør status på Fashion FWD-året 2020
Indhold fra partner Hvad er dette?
I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.
I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.
Rapporten kan læses i sin helhed på www.bestseller.com.
CEO og ejer Anders Holch Povlsens udtaler: ”Mens det første chok forårsaget af COVID-19 har fortaget sig, kæmper vores industri - ligesom det globale samfund – fortsat med massive udfordringer relateret til virussen. Tekstilforsyningskæden er stadig i en alvorlig omvæltning. Mens vi hurtigt har tilpasset os markedet, hvilket har gjort os i stand til fortsat at afgive ordrer og hjælpe med at holde hjulene i gang hos mange af vores leverandører, må vi acceptere, at konsekvenserne af den globale pandemi vil være langvarige. Vores sociale bæredygtighedsarbejde er så vigtigt som nogensinde for at skabe sikre arbejdsmiljøer og fairness for alle i vores forsyningskæde.”
”Der er en række ligheder mellem pandemien og den vidtrækkende planetariske krise. Vi kan ikke bygge mure, der er stærke eller høje nok, og vi kan ej heller løbe væk hurtigt eller langt nok, til simpelthen at undgå de globale udfordringer, vi står overfor – eller snart kommer til at stå overfor. Vi lever i en forbundet verden, som gør vor tids udfordringer og muligheder så mangfoldige, at vi skal være samarbejdsparate, mens vores løsninger skal være holistiske. Alle har et ansvar for at gøre sin del. Vores handlinger skal baseres på vores planets målbare behov, hvorfor vi er glade for, at vores klimamålsætninger er blevet godkendt af Science Based Targets initiativet i begyndelsen af 2021.”
”Vores bæredygtighedsstrategi Fashion FWD fortsætter med at guide os, og dens samlede indflydelse kommer til at afhænge af, at vi finder den rette balance mellem kortsigtede gevinster og langsigtet fokus. Vi skal fastholde et åbent sind og forblive innovative, i forhold til hvordan vi tænker på vores fremtidige forretning, gennem samarbejder på tværs af branchen og værdikæden for at identificere og udvikle mere bæredygtige løsninger.”
”BESTSELLER holder fast i at applicere og investere i innovation for at fremtidssikre vores virksomhed. Lanceringen af Fashion FWD Lab i 2020 var et afgørende skridt i vores innovationsarbejde, da det understøtter innovatorer og iværksættere, så de kan skræddersy deres koncepter til skalerbar brug i modebranchen.”
Rapporten kan læses i sin helhed på www.bestseller.com
Klima, miljø og energi

Har læder en fremtid hos BESTSELLER?
Med en ny investering og flere igangværende samarbejder udforsker BESTSELLER markedet for alternativer til læder.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER når vigtigt klimamål – samtidig venter langt de sværeste klimareduktioner forude
På knap 100 sider udfolder BESTSELLER sine seneste skridt i den rigtige retning, hvor alt fra klima og miljøpåvirkninger, over arbejdsforhold, menneskerettigheder og etik, til genanvendte materialer og innovation afdækkes.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JACK & JONES implementerer opsigtsvækkende pakistansk bomuld
Med den første høst nogensinde af certificeret ’overgangsbomuld’ (in-conversion cotton) fra Pakistan skriver BESTSELLER og dets brand JACK & JONES historie i samarbejde med deres mangeårige leverandør og partner, Artistic Milliners.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER lancerer cirkulær design guide og gør den tilgængelig for alle
Med en ny standard for, hvordan BESTSELLER vil arbejde med og designe cirkulære kollektioner, vil den danske modevirksomhed skubbe på udviklingen i hele branchen. Derfor lægger BESTSELLER også guiden åbent frem, så alle kan benytte den og bidrage til de
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Med banebrydende blockchain-samarbejde vil BESTSELLER spore 25 millioner stykker tøj
BESTSELLER er en af de første modevirksomheder til at skalere ny blockchain-løsning, der kan sikre sporbarhed, transparens og validering af tøj - til gavn for både branchen og forbrugere.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER investerer i ny bæredygtighedspioner
Udtjent tøj skal ikke kasseres for blot at slutte sin livscyklus på genbrugspladsen. Udfordringen? Teknologien, der kan sørge for en cirkulær tøjproduktion, er kun netop i gang med at blive udviklet. BESTSELLER investerer derfor nu igen i innovation.
Indhold fra partner