BLINDESTOKKE PÅ HYLDERNE - Pressemeddelelse

Blind Coffee kommer ud i de danske supermarkeder.

Foto: Mikkel Broe Enok Pedersen

BLINDESTOKKE PÅ HYLDERNE: Lidl Danmark og Coop-koncernen får den nye kaffevariant ”Blindestokken” fra Blind Coffee ud i butikkerne og det hjælper med, at få personer med synshandicap på arbejdsmarkedet!
 

Mere end 60 procent af personer med synshandicap i Danmark står udenfor arbejdsstyrken. Det ønsker Blind Coffee at ændre på, da kaffens kvalitet ikke er begrænset af synssansen. 

Et koncept som Lidl Danmark og Coop-koncernen er enige i og indgår i et samarbejde, der skal gøre kaffeløsninger endnu mere inkluderende og samtidig løfte et samfundsproblem i fællesskab.
 

Hos Blind Coffee er et fokusområde, at anvende kaffe som et middel til at skabe job og uddannelsesmuligheder for mennesker med synsnedsættelse. Virksomheden kæmper for, at personer med et synshandicap kan deltage og bidrage på linje med alle andre på arbejdsmarkedet. Det gør en stor forskel og bekæmper både ensomhed og sikrer, at flere lever et aktivt og selvstændigt liv. 
 

”Vores kaffe bliver repræsenteret af blinde og svagsynede. Vores mission er, at gå forrest og være pioner i, hvordan vi som virksomhed, kan inkludere personer med en funktionsnedsættelse i erhvervslivet. Dette vil illustrere, at blinde eller svagsynede mennesker også kan være værdifulde medarbejdere, som sikrer kommerciel succes.” Siger Mikkel, der er ESG Manager hos Blind Coffee.

 

Sammen om ansvaret

Lidl Danmark og Coop-koncernen deler bekymringen, om det høje tal, af personer med synshandicap, som ikke er i beskæftigelse. 
 

”Der er et spændende potentiale i samarbejdet med Blind Coffee og holdet bag, der kan bidrage positivt til at løfte et samfundsproblem - sammen med vores kunder. Lidl Danmark har altid været passioneret omkring den gode kaffe som også tager et socialt ansvar, og vil gerne vise en retning om at gøre en forskel – uanset om det er med genanvendelige produkter, gode kvalitetsprodukter eller som nu i samarbejdet med Blind Coffee og missionen om et mere inkluderende arbejdsmarked. Jo flere vi er sammen om ansvaret, des mere kan vi udrette” Udtaler Khalil Taleb, Viceindkøbsdirektør. 
 

Kaffevarianten Blindestokken kan findes på hylderne hos Lidl i uge 30, 2024. 
 

For yderligere oplysninger, kontakt:

Mikkel Broe Enok Pedersen
ESG-manager 
Blind Coffee
Mikkel@blindcoffee.dk
41 29 10 10

Hvordan vil du have din kaffe?

21.10.2024Blind Coffee

Sponseret

Vi smager os frem

04.10.2024Blind Coffee

Sponseret

Det her gør Blind Coffee til noget særligt

30.09.2024Blind Coffee

Sponseret

Vi elsker kaffe i Danmark

26.09.2024Blind Coffee

Sponseret

Vi er, hvem vi er

23.09.2024Blind Coffee

Sponseret

Blind Coffee støtter regnskoven

18.09.2024Blind Coffee

Sponseret