Coca-Cola European Partners indgår ny femårig kontrakt med CHEP om cirkulære emballageløsninger
Tapperiet forlænger sin kontrakt med CHEP, som skal hjælpe dem med at opnå deres ambitiøse klimamål om at opnå en nettonuludledning inden 2040.
Nu kan tapperiet Coca-Cola European Partners (CCEP) se frem til endnu fem år sammen med CHEP, som leverer forsyningskædeløsninger i hele verden. Kontrakten, der netop er blevet underskrevet, skal sikre, at CCEP forsat får leveret deres platformsløsninger i hele Vesteuropa.
CHEPs forretningsmodel er baseret på principper for cirkulær økonomi, der består i at dele og genbruge platforme og emballage fra producenter og detailhandlere i hele forsyningskæden.
CCEP har samarbejdet med CHEP i en årrække. Hvert år er CCEP’s brug af CHEP-paller med til at forhindre fældningen af flere end 10.800 træer og undgå produktionen af ca. 1.340 ton affald, hvilket kan sammenlignes med, hvor meget affald 2.700 europæere smider ud i løbet af tolv måneder.
”Vi ønsker at vækste vores forretning på en ansvarlig og bæredygtig måde, og vi arbejder blandt andet på at gøre vores emballage til en del af den cirkulære økonomi. For os var cirkularitet derfor en nøglefaktor for valget af vores palleleverandør. CHEP tilbyder os en bæredygtig, cirkulær løsning, der kan tilpasses vores behov,” siger Lee McCann, Associate Director for Procurement, Category Lead Warehousing, Pallets and Repack hos CCEP.
”CHEP støtter også op om en af vores vigtigste ambitioner om at opnå en nettonuludledning i 2040 og bidrage til 1,5-graders målsætningen. Over 90 procent af vores drivhusgasemissioner opstår i forsyningskæderne. Derfor beder vi alle strategiske partnere og leverandører om at sætte sig deres egne videnskabeligt baserede mål og skifte til vedvarende elektricitet inden 2023. Det er fantastisk at se, hvor langt CHEP allerede er nået på denne rejse efter også for nylig at have offentliggjort deres ambition om en 1,5-graders (eller 1,5 °C) fremtid.”
David Cuenca, administrerende direktør hos CHEP, siger: “Ligesom vi har udviklet et stærkt bånd til de andre Coca-Cola-tapperier, vi samarbejder med, på det globale marked, har vi sammen med CCEP opbygget en gensidig tillid, der muliggør vækst, forbedrer den fremtidige konkurrenceevne samt giver en række fordele, når det gælder bæredygtighed.”
”Vi stræber efter at opbygge og vedligeholde langsigtede relationer med vores kunder gennem samarbejdsprojekter, der forbedrer deres forsyningskæder, reducerer de samlede forsyningskædeomkostninger og gør driften mere effektiv.”