Dansk organisation samarbejder med FN og Nordisk Ministerråd

Organisationen Stop Spild Af Mad går sammen med FN’s generalsekretær og Nordisk Ministerråd for at mindske madspild.

12.06.2013

CSR.dk

Konkurrencen finder sted i anledning af Verdensmiljødagen, der i 2013 har fokus på madspild, og henvender sig til grafiske designere, der opfordres til at udarbejde en annonce som skaber opmærksomhed om madspild.

Annoncekonkurrencen lanceres under FNs Miljøprograms kampagne Think.Eat.Save – Reduce your Foodprint. Førstepræmien er på 5000 Euro og bliver finansieret af Nordisk Ministerråd. Vinderannoncen vil blive vist i hele verden som led i Think.Eat.Save-kampagnen. Den bliver også trykt i aviser og udstillet på messer og ved diverse arrangementer i Europa.

Læs også: Mindre madspild ved påskebordet

Det er fjerde gang, at FN lancerer en designkonkurrence for både professionelle og amatører med henblik på at sætte fokus på globale spørgsmål. Konkurrencen afholdes i samarbejde med den danske NGO Stop Spild Af Mad.

Prisen bliver overrakt ved et arrangement 4. oktober på Rådhuspladsen i København.

Læs mere om konkurrencen her.

-KK

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

19.11.2025CSR.dk

Nye tal: Klima er stadig afgørende for, hvordan danskerne stemmer

17.11.2025CSR.dk

Folkekirkens Nødhjælp går ind i kampen for at sikre VM i fodbold mod klimakrisen

12.11.2025MeetDenmark - Dansk Erhvervs- og Mødeturisme

Sponseret

Hjælp de grønne retter på vej – en dialogguide til mødesælgere

11.11.20253H Law

Sponseret

Store bøder og en aktiv Forbrugerombudsmand: Er compliance med markedsføringen virkelig så vigtig?

03.11.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: Grøn kommunikation i beauty/personal care

24.09.20253H Law

Sponseret

3H Law Miniserie: Bæredygtighed i din branche - Fødevarebranchen

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

23.09.2025CSR.dk

Bureau lukker hjemmesider efter påtale: Solgte mærker uden substans til virksomheder

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle