Det kræver den rette strategi at tjene penge på bæredygtighed

Store virksomheder er for alvor begyndt at tjene penge på kundernes trang til at forbruge bæredygtigt. Men det kræver i høj grad en nøje markedsstrategi, hvis det skal lykkes, viser undersøgelse.

Ny undersøgelse går i dybden med hvordan virksomheder kan bruge forbrugernes grønne engagement til at tjene penge. .

13.07.2017

CSR.dk

Selvom forbrugere længe har ville vise deres klimamæssige engagement i markedsundersøgelser, er det ikke dér, det største fokus skal lægges i produktpromovering og reklamer, hvis der skal gang i salget. Det skriver GreenBiz.

Tværtimod skal promoveringen i mindre grad fokusere på de store linjer, og i højere grad fokusere på hvordan det givne produkt på bæredygtig vis kan gavne kunden, viser ny undersøgelse.

Læs også: Alle Volvo-biler bliver elektriske fra 2019

Undersøgelsen er foretaget af organisationen BSR’s Sustainable Lifestyles Frontier Group. Gruppen er en sammenslutning af store, amerikanske brands som McDonalds, eBay, AT&T og Walmart, og sammen har de undersøgt, hvordan de kan bruge forbrugernes trang til at skabe en bedre og grønnere verden til at tjene penge.

Og et af resultaterne er altså, at bæredygtighed er en sideværdi for forbrugeren og ikke skal præsenteres som hovedværdien. Televirksomheden AT&T fandt i undersøgelsen eksempelvis ud af, at det virkede bedst at fokusere på fordele som kontrol over hjemmet og sikkerhed, når digital og energimæssig overvågning af hjemmet skulle sælges. Ikke hvor meget kunden ville mindske sit CO2-aftryk, selvom det kan fremstå som vigtigt i brugerundersøgelser.

Læs også: Virksomhederne skal levere en ny slags godt liv

En anden konklusion i undersøgelsen er, at kundernes engagement kan styrkes ved at gøre bæredygtige tiltag sjovere og mindre alvorlige. Det brugte McDonalds blandt andet i en restaurant i San Francisco. Ved hjælp af farver og leg fangede virksomheden flere kunders opmærksomhed om den bagvedliggende sag; genbrug.

Læs alle undersøgelsens resultater i rapporten ’Big Brands Big Impact: A Marketer’s Guide to Behavior Change’.

-CHM

Miljømærkning Danmark

Sponseret

Gratis seminar: Er din grønne kommunikation så effektfuld som du tror?

Energi Danmark A/S

Sponseret

PPA-aftaler bidrager til udviklingen af ny solcelle-park

Relateret indhold

30.10.2024CSR.dk

Fødevareaffald kan blive en guldgrube

30.10.2024CSR.dk

Oxfam: De rigeste skal betale ekstra for deres massive udledninger

28.10.2024BSR

Sponseret

Collaboration Crossroads: Recognizing When to Part Ways for Greater Impact

28.10.2024CSR.dk

Dagrofa køber Aarstiderne: vil skabe Danmarks stærkeste fællesskab for økologi, lokale varer og højkvalitetsprodukter

28.10.2024CSR.dk

Digitale løsninger er en af nøglerne til effektivt ESG-arbejde

25.10.2024CSR.dk

Greenwashing: Nye anbefalinger fra Forbrugerombudsmanden

24.10.2024CBS Executive Fonden

Sponseret

Bestyrelsesuddannelse i ESG

24.10.2024CBS Executive Fonden

Sponseret

ESG – Climbing the Data Mountain to Execute Strategy

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Sustainable Business Solutions ApS
Webinar
Introduktion til klimadata og klimaregnskaber i praksis - Oktober

Er du ny i arbejdet med klimaregnskaber, og mangler du en grundlæggende forståelse for, hvad arbejdet med klimadata og udarbejdelse af klimaregnskaber indebærer? Så er dette kursus for dig.

Dato

29.10.2024

Tid

09:00

Sted

Live online (Zoom)

Dansk Standard
Kursus
Asset management – Indførelse af opdateret ISO 55001

Dette kursus giver en dybdegående indsigt i forskellene mellem de tidligere og nye ISO 55000/01 standarder, og hvordan ændringerne påvirker implementeringen.

Dato

30.10.2024

Sted

København

CABI
Webinar
Webinar | Praksis hos Kids-World – Sådan ansætter vi de unge

Mød Sanne Aldenborg, lagerchef i Kids-World, der fortæller om virksomhedens strategi og arbejde med at ansætte unge medarbejdere. Både dem på 13-14 år og dem, der har brug for lidt ekstra støtte.

Dato

31.10.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Cemasys.com
Webinar
How to master your CSRD reporting with essential tips from experts.

At this stage, the question is no longer why to begin the CSRD process, but how to get started and what key factors to consider as you move toward compliance. In relation to the launch of our CSRD-application, we are pleased to invite you to an insightful webinar. Sign up in the link below!

Dato

31.10.2024

Tid

14:00

Sted

Online

FSR - danske revisorer
Uddannelse
Bæredygtighed for ledere og medarbejdere i finans og regnskab

Arbejder du med bæredygtighed og ESG - eller skal du til at gøre det - kan du få værdifuld viden og ny indsigt i de krav CSRD stiller til store selskabers rapportering om bæredygtighed ved at uddanne dig inden for FSR – danske revisorers bæredygtighedskurser.

Dato

01.11.2024

Sted

Onlineundervisning selvstudie

FSR - danske revisorer
Uddannelse
Nye roller og ESG kontroller for ledere og medarbejdere i finans og regnskab

Arbejder du med vurdering af risici og kontroller inden for bæredygtighed - eller skal du til at gøre det - kan du få værdifuld viden og indsigt i den måde I kan gribe arbejdet an på ved at uddanne dig inden for FSR – danske revisorers bæredygtighedskurser

Dato

01.11.2024

Sted

Onlineundervisning selvstudie