Medlemsprofiler Se alle
Bæredygtig forretning
Klima, miljø og energi

Bæredygtighed bliver en GIGA god forretning
Bæredygtighed er ikke kun godt for planeten, men også for din forretning, og fremtidens succesfulde virksomheder er bæredygtige virksomheder. Læs her, hvorfor og hvordan bæredygtighed bliver en virkelig god forretning for dig.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Brambles kåret som den mest bæredygtige virksomhed i verden
Det amerikanske magasin Barron’s, som ejes af Dow Jones, ser forsyningskæde-eksperten Brambles som førende på verdensplan, når det kommer til bæredygtighed.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Danske iværksættere ser kæmpe muligheder i FNs verdensmål
Den danske iværksætterscene har for alvor fået øjnene op for, hvordan FNs verdensmål har potentiale til at blive omdrejningspunktet for nye forretningsidéer og startups.
Strategi & ledelse

Impact Business Models - Hvordan skaber du et positivt aftryk med din forretningsmodel?
The B Impact Assessment er det værktøj, B Corps bruger for at måle impact. Evalueringen måler virksomheders impact ud fra to forskellige perspektiver: Impactful Operations og Impact Business Models.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Oversæt verdensmålene til forretning(en)
Der er et stort forretningspotentiale i FN’s verdensmål for danske virksomheder, men mange savner konkrete værktøjer til at koble verdensmålene med deres praktiske virkelighed. Her kan standarder være en del af løsningen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Sådan kan din virksomhed bruge The B Impact Assessment og SDG Action Manager til at måle og forbedre samfundsimpact
Med ønsket om at vi nu træder ind i de meningsfyldte handlingernes årti, lancerer B Lab og UNGC SDG Action Manager i januar 2020. Det betyder nu, at B Lab tilbyder to Impact Management-værktøjer for virksomheder, der ønsker at måle, forbedre sin impact – men hvad kendertegner dem, og hvad adskiller dem?
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Klimapartner vil vise vej til bæredygtighed
Landbrugssektoren skal gå forrest i den globale kamp for bæredygtige fødevarer og vil bl.a. tjene penge på at eksportere viden og grøn teknologi
Indhold fra partner
Strategi & ledelse