Medlemsprofiler Se alle
Grøn markedsføring
Kommunikation

Ny guide fra Dansk Erhverv skal hjælpe online-butikker med at kommunikere om grønne tiltag og produkter
Der hersker stadig stor tvivl om reglerne i forhold til grøn markedsføring - særligt onlinebutikkerne er i vildrede. Det er konkurrenceforvridende, hvis nogen fremstår mere grønne, end de er, mens andre holder sig tilbage, mener Dansk Erhverv, som netop har udgivet en guide.
Klima, miljø og energi

Står frygten for greenwashing i vejen for den bæredygtige omstilling?
Frygten for greenwashing er i sig selv blevet årsag til, at nogle virksomheder ikke handler nok på bæredygtigheden.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Det kræver den rette strategi at tjene penge på bæredygtighed
Store virksomheder er for alvor begyndt at tjene penge på kundernes trang til at forbruge bæredygtigt. Men det kræver i høj grad en nøje markedsstrategi, hvis det skal lykkes, viser undersøgelse.
Kommunikation
Tør du stå ved dine fejl?
Konferencen, Hvad kommer efter greenwash, handler om, hvordan virksomheder bliver bedre til at undgå greenwash i markedsføring og øvrig kommunikation. Konferencen afholdes i februar, og arrangørerne søger virksomheder, som tør stå frem og fortælle om dilemmaer i virksomhedens kommunikation.
Kommunikation
Indspark: Fem benspænd udfordrer den grønne omstilling
Kommunikation
Indspark: Virksomheder skal ikke være stille under corona, men skal undgå ”heltefælden”
Kommunikation

Dansk Annoncørforening raser over regler for grøn markedsføring
De nye regler for etisk og grøn markedsføring får hårde ord med på vejen fra Dansk Annoncørforening. I yderste konsekvens risikerer reglerne at gå ud over de grønne produkter, mener organisationen.
Kommunikation

Ny markedsføringspraksis på trapperne
Ord som grøn og miljøvenlig bruges for meget og for lemfældigt i virksomheders markedsføring. Det mener Forbrugerombudsmanden, som nu lægger op til meget kontante krav til dokumentation. Blandt de eksterne parter, som deltager i arbejdet er holdningerne vidt forskellige. Mens DI mener, at kravene er for hårde, ser Forbrugerrådet helst, at ordene slet ikke bruges.