Grøn markedsføring
04.04.2022CSR.dk
Ny guide fra Dansk Erhverv skal hjælpe online-butikker med at kommunikere om grønne tiltag og produkter
Der hersker stadig stor tvivl om reglerne i forhold til grøn markedsføring - særligt onlinebutikkerne er i vildrede. Det er konkurrenceforvridende, hvis nogen fremstår mere grønne, end de er, mens andre holder sig tilbage, mener Dansk Erhverv, som netop har udgivet en guide.
Tør du stå ved dine fejl?
25.10.2010CSR.dk
Konferencen, Hvad kommer efter greenwash, handler om, hvordan virksomheder bliver bedre til at undgå greenwash i markedsføring og øvrig kommunikation. Konferencen afholdes i februar, og arrangørerne søger virksomheder, som tør stå frem og fortælle om dilemmaer i virksomhedens kommunikation.
23.08.2010CSR.dk
Ny markedsføringspraksis på trapperne
Ord som grøn og miljøvenlig bruges for meget og for lemfældigt i virksomheders markedsføring. Det mener Forbrugerombudsmanden, som nu lægger op til meget kontante krav til dokumentation. Blandt de eksterne parter, som deltager i arbejdet er holdningerne vidt forskellige. Mens DI mener, at kravene er for hårde, ser Forbrugerrådet helst, at ordene slet ikke bruges.
Udgiver
Copyright 2023