Fairtrade-mærket vil gøre verdensmålene til hverdagsvaner med ny kampagne

I de kommende uger vil Fairtrade-mærket i samarbejde med sine licenshavere inspirere danskerne til i højere grad at implementere verdensmålene i hverdagens forbrug.

Fairtrade-mærkede råvarer er et effektivt redskab til at realisere målene om at sikre bæredygtige forbrugs- o produktionsformer..

Bæredygtige forbrugsvaner fylder mere end nogensinde før. I en ny kampagne vil Fairtrade-mærket hjælpe danskerne til at få øjnene op for, hvordan vi som forbrugere kan gøre en forskel i hverdagen. 

”Verdensmålene er et af tidens mest brugte og relevante begreber. Vi ønsker med kampagnen at sætte fokus på Fairtrade-mærket som løftestang til at indfri verdensmålene og gøre dem til en større del af danskernes hverdag,” siger Helle Schmidt, Marketing Manager i Fairtrade-mærket. 

Tæt samarbejde med kunder og licenshavere

Kampagnen har til formål at øge danskernes kendskab til Fairtrade som certificeringsordning samt at skabe opmærksomhed omkring, hvordan Fairtrade-mærket arbejder med at understøtte og indfri verdensmålene. Det er med et stort fokus på at målrette kommunikationen mod B2B-segmentet og en ambition om at alliere sig med kunder og licenshavere i arbejdet med at nå forbrugerne. 

”Vores oplevelse er, at mange forbrugere har svært ved at danne sig et overblik over, hvordan de reelt kan være med til at gøre en forskel, når de står med indkøbskurven i hånden. Derfor har det været essentielt for os at få vores kunder og licenshavere med i kampagnen, da vi herigennem kan vise og inspirere til, hvordan selv små ændringer i danskernes hverdagsvaner kan have stor betydning,” siger Helle Schmidt. 

Fairtrade-mærket er et konkret værktøj for virksomheder og forbrugere, der ønsker at supportere verdensmålene i dagligdagen, og dermed gøre en forskel for både mennesker og miljø.

”I dag er bæredygtighed lig med grøn omstilling for mange, men bæredygtighed inkluderer i høj grad også et socialt og økonomisk perspektiv. Vi vil gerne vise, at når man arbejder dedikeret med verdensmålene, så kan det medvirke til omlægning til økologi, miljøbeskyttelse i produktionen samt arbejdet med klimaløsninger hos verdens udsatte bønder og arbejdere,” siger Helle Schmidt. 

Kampagnen løber på Fairtrade-mærkets egne kanaler samt på kunder/licenshaveres kanaler frem til udgangen af uge 44. 

01.02.2024Fairtrade Mærket

Sponseret

Fairtrade og Lidl går sammen: Det behøver ikke at være dyrt eller svært at handle ansvarligt

28.09.2023Fairtrade Mærket

Sponseret

Kampagne: Fairtrade-mærket tager hensyn til både mennesker og miljø

05.07.2023Fairtrade Mærket

Sponseret

Ny analyse: Forbrugerne har taget Fairtrades miljøindsats til sig

09.06.2023Fairtrade Mærket

Sponseret

Fairtrade-mærket vækstede i 2022 trods et svært marked

01.03.2023Fairtrade Mærket

Sponseret

Forbrugerne skal gøre verdensmål til hverdagsmål med Fairtrade-mærket

14.02.2023Fairtrade Mærket

Sponseret

Køb Valentine's-roserne i dit lokale supermarked – det er bedre for både mennesker og miljø