13.02.2019  |  Medarbejder

Fakta vil hjælpe udsatte unge i arbejde

Fakta har tidligere fokuseret på sociale projekter og i den forbindelse vundet flere CSR-priser. Nu vil discountkæden med hjælp fra den A.P Møllerske Støttefond hjælpe unge udsatte med at komme ind på arbejdsmarkedet.

Discountkæden Fakta, der hører under Coop-koncernen, har fået 27 millioner støttekroner fra Den A.P Møllerske Støttefond til at hjælpe unge udsatte i arbejde i samarbejde med Ungdomsskoleforeningen. Det skriver dhblad.dk.

Læs også: Fakta og Esbjerg-restaurant hædret for deres sociale ansvar

Tidligere har Fakta, med Jens Romundstad i spidsen kørt flere sociale projekter, hvor kæden blandt andet har hjulpet unge med autisme i arbejde, hvilket har landet flere CSR-priser.

Projektet, der hedder ”Coop Crew – når fritid bli´r til fremtid”, startede i Fakta Gladsaxe i Buddingecenteret, hvor der blev indgået et samarbejde med den lokale ungdomsskole om at give udsatte unge en chance til.

”Vi gør det af to grunde: For det første vil vi gerne vise ansvarlighed i praksis på en måde, som kan være en reel og vigtig hjælp til unge, som kan forbedre deres fremtidsmuligheder. For det andet har vi selv brug for dygtige unge som medarbejdere i fremtiden. Det her vil udvide rekrutteringsgrundlaget for os” siger HR-chef i Fakta, Lars Thellufsen.

Han forventer at mindst halvdelen af de unge på sigt vil få job hos Fakta eller hos andre butikker i branchen efter at have gennemgået forløbet.

Læs også: Fakta først med klimavenlige bæreposer

Projektet bliver nu landsdækkende, og forventningen er, at omkring 4.000 unge på landsplan vil få hjælp til at komme ind på jobmarkedet over de næste seks år.

- SDN

Denne artikel er en del af temaet I fokus: det inkluderende arbejdsmarked

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere