Flotte anmeldelser til Øvlisen-bog
Mads Øvlisen har netop udgivet bogen Heartcore, hvor han fortæller om den ledelsestænkning, der har gjort Novo Nordisk til en global succes. Erhvervsmediernes anmeldere er begejstrede.
Hvis Danmark skal have virksomheder, der skaber vækst og arbejdspladser, så skal de udvikle en vinderkultur, hvor både hjerne og hjerte arbejder med. En kultur, hvor menneskelige værdier og holdninger vejer lige så tungt som hårde finansielle mål.
Det er budskabet i bogen ”Heartcore”, hvor CSR-forkæmper og tidligere Novo-topchef Mads Øvlisen fortæller om den ledelsestænkning, der har gjort Novo Nordisk til en global succes.
Fine anmeldelser
Bogen har fået rosende ord med på vejen fra erhvervsmediernes anmeldere:
”At Øvlisen har så meget på hjerte, gør det til fascinerende læsning, som vil kunne inspirere andre, og man kan sige, at han implementerede CSR, virksomheders sociale ansvar, længe før det blev mondænt,” skriver Berlingske Business’ anmelder, som giver bogen fire ud af seks stjerner.
Hos Børsen er karakteren oppe på fem ud af seks stjerner og i den rosende anmeldelse, lyder det blandt andet:
”Bogen viser på en overbevisende måde, at der er en balanceret vej til at skabe succes for virksomheder. Mads Øvlisen fremstår som en person, der i et langt ledelsesliv konsekvent har praktiseret denne ledelsesstil, og virksomheden Novo Nordisk er på samme måde et ikon for denne måde at drive virksomhed i verdensklasse på.”
Mads Øvlisen er i dag rådgiver for FNs Global Compact initiativ, som har til formål at skabe en bæredygtig fremtid og mere velstand - gennem samarbejde mellem virksomheder og verdenssamfundet.