Forbrugerne kræver bæredygtig levering
43 procent af forbrugerne siger, at de foretrækker at handle med en forhandler, der tilbyder grønne leveringsmuligheder, ifølge ny undersøgelse. Kun 20 procent er tilfredse med de nuværende muligheder på området.
Hvis man spørger forbrugerne, så foretrækker 43 procent at handle med virksomheder, der tilbyder bæredygtige leveringsmuligheder. Det viser en ny undersøgelse fra Storbritannien lavet af fragtvirksomheden Doddle, skriver airqualitynews.com.
Læs også: Den danske forbruger anno 2019 handler mere bæredygtigt
Undersøgelsen viste også, at blot 20 procent mener, at detailhandlere gør det godt nok med bæredygtig levering. Herunder svarede 25 procent, at det irriterede dem, at hjemmelevering var sat som standardleveringsmetoden, fordi det udleder unødvendig CO2.
“Mens forbrugere fortsætter med at blive mere miljøbevidste, skal detailhandlere afspejle dette i deres tilbud. Selvom bekvemmeligheden fortsat er vigtig for kunderne, er det ikke længere nok, at bæredygtig levering bare er en tilføjelse eller eftertanke - i et allerede hårdt miljø vil det skille virksomheder fra hinanden i deres kamp for kundeloyalitet”, siger CEO for Doddle, Tim Robinson.
Fremtiden forbrugere vægter bæredygtighed højere
De unge forbrugere (18-24-årige) lader til at tilpasse sig mere grønne og alternative løsninger. Her svarer 53 procent, at de vil bruge hjemmelevering mindre i fremtiden. Det er næsten dobbelt så mange som i gruppen af 45-årige, hvor 29 procent har til mål at benytte sig af mindre hjemmelevering i fremtiden.
”Med en fjerdedel (26 procent) af forbrugerne, der faktisk er overraskede over, hvor mange af deres yndlingsmærker, der stadig kun tilbyder hjemmelevering, skal detailhandlerne lave flere alternativer som click & collect, konsoliderede leverancer, have opbevaringsbokse mere fremtrædende ved kassen og være eksplicit om miljøvenlige fordele”, siger Tim Robinson.
Læs også: Amazon: 50 procent af al levering skal være CO2-neutral i 2030
17,1 millioner mennesker shopper online hver uge i Storbritannien, ifølge Doddle. Det betyder at der cirka er brug for 170.000 køretøjer til at fragte de mange ordrer ud, hvis de skal leveres til døren. Til gengæld kan det tal bringes ned til blot 4.600, hvis der kun leveres til afhentningssteder, vurderes det i undersøgelsen.
- SDN