Medlemsprofiler Se alle
Forbruger
Kommunikation

'Greenwashing' lever i stor stil. Nu vil EU-Kommissionen lovgive på området
Undersøgelse viser, at næsten halvdelen af de virksomheder der påstår, de er bæredygtige, overdriver i deres kommunikation og mangler dokumentation for deres påstande.
Klima, miljø og energi

The Guardian lægger pres på elektronik-producenter med benhårde produktanmeldelser
Med en ambition om at skubbe elektronik-branchen i en mere bæredygtighed retning samt at hjælpe deres læserne til at træffe et oplyst valg, når de handler elektronik, går The Guardian fremadrettet hårdere til værks, når de anmelder produkter.
Samfund

Undersøgelse: Forbrugerne dømmer virksomheders corona-adfærd hårdt
Flere virksomheder operer i en usikker tid grundet coronakrisen. Men hvis det betyder, at samfundsansvaret bliver skubbet til side, kan det koste dyrt på lang sigt. Det konkluderer en ny forbrugeranalyse.
Menneskerettigheder

Undersøgelse: Tre ud af fire danskere vil fravælge restauranter med dårlige arbejdsvilkår
En ny undersøgelse viser, at tre ud af fire danskere går op i, om deres favoritrestaurant har dårlige løn- og arbejdsvilkår.
Supply chain

Undersøgelse viser at 69 procent af forbrugerne gerne vil vide, hvordan deres tøj blev fremstillet
Stor britisk undersøgelse viser, at de europæiske forbrugere i stigende grad går op i bæredygtighed, når de shopper tøj, sko og accessories.
Klima, miljø og energi

Miljømærkede møbler hitter
Udbuddet af møbler, der er certificeret med Svanemærket eller EU-Blomsten, er stærkt stigende. Det samme er efterspørgslen fra kommuner og private virksomheder. Og mere end hver 2. dansker foretrækker et svanemærket møbel frem for et ikke-mærket møbel.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Klimadeklarering skal differentiere fødevare- og foderindustrien
Koncerndirektøren i DLG, Jesper Pagh, mener, at det stigende brug af klimadeklarering, skal udnyttes af producenterne, da det kan blive en konkurrencemæssig fordel på verdensmarkedet.
Supply chain

Forbrugerne kræver bæredygtig levering
43 procent af forbrugerne siger, at de foretrækker at handle med en forhandler, der tilbyder grønne leveringsmuligheder, ifølge ny undersøgelse. Kun 20 procent er tilfredse med de nuværende muligheder på området.