Forbruger

Klima, miljø og energi

Nudging øger salget af økologiske varer

Salget af økologisk grisekød kan øges med op til 36,8 procentpoint, når skilte fortæller, at det er produceret i Danmark, og at kunderne samtidig får info om økologiens merværdi. Det viste ét ud af flere eksperimenter, Økologisk Landsforening har lavet i samarbejde med Coop og iNudgeyou.

0 kommentarer

Samfund

Ny befolknings-undersøgelse taler sit tydelig sprog: De færreste af os er villige til at ændre personlig adfærd til gavn for klimaet

Selvom mange af os ser klimakrisen som vigtig, ser under halvdelen af os en grund til at ændre personlige vaner, viser undersøgelse.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Ny undersøgelse: Danskerne vil vælge mere klimavenligt, hvis de kender produktets CO2-aftryk

Med et simpelt mærkningssystem for en fødevares klimapåvirkning, vil man kunne rykke forbrugeren i en mere bæredygtig retning. Det indikerer en ny undersøgelse foretaget af Københavns Universitet.

0 kommentarer

Supply chain

Undersøgelse viser at 69 procent af forbrugerne gerne vil vide, hvordan deres tøj blev fremstillet

Stor britisk undersøgelse viser, at de europæiske forbrugere i stigende grad går op i bæredygtighed, når de shopper tøj, sko og accessories.

0 kommentarer

Strategi & ledelse

Vi skal stille flere krav til vores forbrug. Men vi har brug for hjælp!

Hvad er det egentligt, der betyder noget for nutidens og fremtidens forbrugere, og hvad forventer de af design- og møbelbranchen? Det kunne mange sikkert godt tænke sig at vide - inklusiv os - og derfor spurgte vi en trendforsker, en arkitekt, en virksomhed og en brancheorganisation om deres bud!

Indhold fra partner

Kommunikation

Ny undersøgelse tager pulsen på danskernes holdning til virksomheders kommunikation om bæredygtighed

Det årlige Bæredygtighedsbarometer fra Advice er netop udgivet. Forbrugerne vil gerne handle mere bæredygtig, men virksomhederne skal stadig kommunikere deres budskaber langt tydeligere, mener ekspert.

0 kommentarer

Kommunikation

'Greenwashing' lever i stor stil. Nu vil EU-Kommissionen lovgive på området

Undersøgelse viser, at næsten halvdelen af de virksomheder der påstår, de er bæredygtige, overdriver i deres kommunikation og mangler dokumentation for deres påstande.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

The Guardian lægger pres på elektronik-producenter med benhårde produktanmeldelser

Med en ambition om at skubbe elektronik-branchen i en mere bæredygtighed retning samt at hjælpe deres læserne til at træffe et oplyst valg, når de handler elektronik, går The Guardian fremadrettet hårdere til værks, når de anmelder produkter.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere