25.12.2019 | Klima, miljø og energi
Giv en ged - Berlingske.dk: Stor stigning i salget af velgørenhedsgaver!
Indhold fra partner Hvad er dette?
Flere organisationer oplever i år stor stigning i salget af velgørenhedsgaver så som Giv en ged fra Folkekirkens Nødhjælp. Klimabevidsthed og et ønske om at eliminere overforbrug kan være årsagen til stigninge, mener ekspert.
Giv en ged - en klassiker fra Folkekirkens Nødhjælp
Hos Folkekirkens Nødhjælp er der per 16. december solgt 15.588 »Giv en ged«-gaver, og det er en stigning på 37 procent i forhold til salget af samme produkt i 2018.
Folkekirkens Nødhjælp lancerede konceptet »Giv en ged« i 2006, og siden dengang er salget steget uafbrudt. I år er stigningen dog markant.
»Der er overvældende stor interesse for »Giv en ged« og vores andre velgørenhedsgaver. Det er der nok mange årsager til, men en af dem er helt sikkert den grønne dagsorden. Jeg tror, at der i dag er langt større bevidsthed om, hvor meget og hvad vi har brug for, og derfor er der flere, som ønsker sig velgørenhedsgaver eller forærer dem væk i julegave,« siger Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, til Berlingske.
Samfund

Rekordstor stigning i velgørenhedsgaver
Ikke siden lanceringen for 15 år siden har ’Giv en ged’ været mere populær. Salget af geder, høns, solcellelamper, køkkenhaver og andre gaver til verdens fattigste er mere end fordoblet på fem år.
Indhold fra partner
Kommunikation

Årets marcipangris er en ged
Folkekirkens Nødhjælp og Social Foodies har i år forvandlet den lyserøde marcipangris til en ged. Den smagfulde velgørenhedsgave er oplagt som mandelgave, værtindegave og ikke mindst firmajulegave.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp: Vi løser kun klimakrisen ved at reducere vores CO2-udledninger
Vi løser kun klimakrisen ved at reducere vores CO2-udledninger markant. Men klimakompensation med plantning af træer i udviklingslande kan for nogle virksomheder være en del af løsningen i en overgangsperiode.
Indhold fra partner
Supply chain

Stadionmad får nyt liv under corona-krisen
Hvad gør man af 1.000 poser baconchips, 100 is fra Frisko, 45 kasser bacon, 10 kasser frankfurter og 3.000 CULT Shakers, der nærmer sig sidste salgsdato?
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Stor stigning i klimagaver til jul
Danskerne køber velgørende klimagaver til verdens fattigste som aldrig før. Også flere virksomheder vælger grønne firmajulegaver.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp samler ind til klimahjælp til verdens fattigste
Verdens fattigste har brug for konkret hjælp til at håndtere tørke og oversvømmelser. Hjælp til at overkomme de orkaner, der kun bliver voldsommere og voldsommere år for år. Derfor samler Folkekirkens Nødhjælp ind til klimahjælp.
Indhold fra partner