Giv en ged - Berlingske.dk: Stor stigning i salget af velgørenhedsgaver!

Flere organisationer oplever i år stor stigning i salget af velgørenhedsgaver så som Giv en ged fra Folkekirkens Nødhjælp. Klimabevidsthed og et ønske om at eliminere overforbrug kan være årsagen til stigninge, mener ekspert.

Giv en ged - klassiske gaver fra Folkekirkens Nødhjælp siden 2006.

Årets Giv en ged-salg
Hos Folkekirkens Nødhjælp er der per 16. december solgt 15.588 »Giv en ged«-gaver, og det er en stigning på 37 procent i forhold til salget af samme produkt i 2018.
 

Geder som julegaver siden 2006
Folkekirkens Nødhjælp lancerede konceptet »Giv en ged« i 2006, og siden dengang er salget steget uafbrudt. I år er stigningen dog markant.


»Der er overvældende stor interesse for »Giv en ged« og vores andre velgørenhedsgaver. Det er der nok mange årsager til, men en af dem er helt sikkert den grønne dagsorden.


Birgitte Qvist-Sørensen om Giv en ged
Jeg tror, at der i dag er langt større bevidsthed om, hvor meget og hvad vi har brug for, og derfor er der flere, som ønsker sig velgørenhedsgaver eller forærer dem væk i julegave,« siger Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, til Berlingske.

12.03.2024Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Millioner i mønter: Salling Group håndterede danskernes donationer til mennesker i nød

22.11.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Folkekirkens Nødhjælp tændte 10.000 lys for fred i verden

Chokoladesalg i Wefood støtter unge mødre på flugt i Uganda

02.06.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

31.03.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Global klimatilpasning: Behov for en holdindsats

13.03.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Gavmilde danskere og tæt samarbejde med Salling Group sikrer 11 millioner kroner til verdens brændpunkter

06.03.2023Folkekirkens Nødhjælp

Sponseret

Salling Group stiller butikker til rådighed for Folkekirkens Nødhjælp