25.12.2019 | Klima, miljø og energi
Giv en ged - Berlingske.dk: Stor stigning i salget af velgørenhedsgaver!
Indhold fra partner Hvad er dette?
Flere organisationer oplever i år stor stigning i salget af velgørenhedsgaver så som Giv en ged fra Folkekirkens Nødhjælp. Klimabevidsthed og et ønske om at eliminere overforbrug kan være årsagen til stigninge, mener ekspert.
Giv en ged - klassiske gaver fra Folkekirkens Nødhjælp siden 2006
Årets Giv en ged-salg
Hos Folkekirkens Nødhjælp er der per 16. december solgt 15.588 »Giv en ged«-gaver, og det er en stigning på 37 procent i forhold til salget af samme produkt i 2018.
Geder som julegaver siden 2006
Folkekirkens Nødhjælp lancerede konceptet »Giv en ged« i 2006, og siden dengang er salget steget uafbrudt. I år er stigningen dog markant.
»Der er overvældende stor interesse for »Giv en ged« og vores andre velgørenhedsgaver. Det er der nok mange årsager til, men en af dem er helt sikkert den grønne dagsorden.
Se også: Giv en ged: Jeg var målløs til at begynde med | Giv en ged på YouTube
Birgitte Qvist-Sørensen om Giv en ged
Jeg tror, at der i dag er langt større bevidsthed om, hvor meget og hvad vi har brug for, og derfor er der flere, som ønsker sig velgørenhedsgaver eller forærer dem væk i julegave,« siger Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, til Berlingske.
Klima, miljø og energi

Global klimatilpasning: Behov for en holdindsats
Nyt partnerskab mellem Danfoss, Folkekirkens Nødhjælp og Udenrigsministeriet om hjælp til småbønder i Kenya.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Wefood-konceptet fejrer syv år med succes
For syv år siden slog Wefood første gang dørene op på Amagerbrogade i København til et supermarked med overskudsvarer. Her er nogle af resultaterne siden åbningen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Gavmilde danskere og tæt samarbejde med Salling Group sikrer 11 millioner kroner til verdens brændpunkter
Søndag den 12. marts blev der indsamlet 11 millioner kroner til Folkekirkens Nødhjælps årlige indsamling. Salling Groups butikker var behjælpelige med at tage imod de mange kontante bidrag, som står for over halvdelen af det samlede beløb.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Salling Fondene og Salling Group støtter ofre for jordskælvskatastrofe gennem Folkekirkens Nødhjælp
Salling Fondene og Saling Group, der ejer kæderne Netto, føtex og Bilka, donerer 1 mio. kr. til hjælpearbejdet efter jordskælvet i grænseområdet mellem Tyrkiet og Syrien.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Salling Group stiller butikker til rådighed for Folkekirkens Nødhjælp
Saling Group, der ejer kæderne Netto, føtex og Bilka, stiller i år føtex og Bilka til rådighed ved at modtage og håndtere kontanter fra Folkekirkens Nødhjælps Sogneindsamling.
Indhold fra partner
Samfund

Giv et rentefrit lån til cambodjanske risbønder
Ny folkelig finansiering hjælper fattige landmænd ud på verdensmarkedet
Indhold fra partner