Black Friday

Klima, miljø og energi

Green Week - Vi tilbød et bæredygtigt alternativ til Black Friday

Mange danskere har taget Black Friday til sig. For nogen er det en god mulighed for at gøre et kup, mens andre ender med at købe ting, de slet ikke havde brug for, fordi prisen var skarp. Vi gjorde noget andet.

Indhold fra partner

Kommunikation

Farvel til Black Friday og goddag til Green Weekend hos Silvan

For anden gang afholder Silvan Green Weekend den 26.-28. november og donerer fem procent af weekendens omsætning til Plant et Træ.

0 kommentarer

Samfund

Ingen Black Friday - I År Er Alt Anderledes!

2020 har på alle måder været et anderledes år, og det bliver vores Black Friday også. I år belyser vi i alle vores kommunikationskanaler et vigtigt men tabubelagt emne; kvinder og børn som udsættes for vold i hjemmet. Vi vil ikke have nogle tilbud under Black Friday, i stedet dedikere vi vores kommunikation til vores kampagnepartner LOKK (Landsorganisation af Kvindekrisecentre) og deres vigtige budskab.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Virksomheder planter træer og donerer overskud på Black Friday

Sofacompany og flere andre danske virksomheder har i år valgt at boycotte Black Friday for at sætte fokus på bæredygtighed. Målet er, at forbrugerne skal begynde at stille højere krav til de brands, de køber ind hos.

0 kommentarer

Samfund

Under Black Friday tæller The Body Shop de tal, som betyder noget

31 % af alle kvinder har været udsat for fysisk eller seksuel vold*, viser en global rapport fra WHO. Det skræmmende høje tal understreger, at mænds vold mod kvinder faktisk er en pandemi, og at vi må handle nu. Derfor vælger The Body Shop at tolke Black Friday på deres helt egen måde og sætte fokus på de tal, der betyder noget, i stedet for tilbud og rabatter. Det aktivistiske skønhedsbrand vil under Black Friday-ugen anvende deres butikker og digitale kanaler til at tale om mænds vold mod kvinder i Danmark og i verden, i samarbejde med LOKK.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Krüger holder Green Friday - Se et bæredygtigt alternativ til Black Friday

Danskerne har i høj grad taget Black Friday til sig, og det betyder, at vi den ene dag om året køber en masse materielle ting, der udleder en stor mængde CO2. Som miljøorganisation vil vi gerne tilbyde et bæredygtigt alternativ. Derfor lancerer vi vores version af “Green Friday” d. 27. November. Denne dag sætter vi fokus på teknologi og services sammen med Verdensmål.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Giv en ged - Berlingske.dk: Stor stigning i salget af velgørenhedsgaver!

Flere organisationer oplever i år stor stigning i salget af velgørenhedsgaver så som Giv en ged fra Folkekirkens Nødhjælp. Klimabevidsthed og et ønske om at eliminere overforbrug kan være årsagen til stigninge, mener ekspert.

Indhold fra partner

Samfund

Hvordan tøjler virksomheder kapitalismens vilde kræfter, når de slippes løs på Black Friday?

Årets største shoppedag, Black Friday, er igen over os. Det er en dag, der i den grad splitter vandene både blandt virksomheder og befolkningen. Nogle lukker forretningen på denne sorte dag i forbrugets tegn, mens andre vælger alternative veje.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere