UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation
UNICEF og Irma er i anledning af Black Friday gået sammen om Friday Donation, hvor Irmas kunder kan købe et postkort til fordel for verdens udsatte børn.
Friday Donation til fordel for udsatte børn
Når danskerne fredag d. 23. november vågner op til årets store forbrugsfest, går Irma og UNICEF den modsatte vej til fordel for verdens udsatte børn.
Sammen har UNICEF og Irma skabt Friday Donation – et koncept hvor pengene går ubeskåret til UNICEFs arbejde for verdens mest udsatte børn.
Til Friday Donation kan Irmas kunder købe et postkort ved kassen til 20 kroner. For hver kunde, der vælger at købe et postkort, kan UNICEF blandt andet sende otte poser livreddende jordnøddemos til et udsat barn. Det svarer til tre dages mad til et underernæret barn, der har alvorlig brug for næring. På den måde kan Irmas kunder gøre nok dagens bedste køb på den store shoppe-fredag.
”I Irma har vi ikke noget imod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde, vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” fortæller Søren Steffensen, direktør for Irma.
Friday Donation gør en forskel
Alle pengene fra Friday Donation går ubeskåret til verdens udsatte børn. Og der er mange børn, som vil få stor gavn af de indsamlede penge.
I dag lider 155 millioner børn af fejl- og underernæring. For de børn kan en lille del af danskernes Black Friday-budget gøre en stor forskel.
“Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed, og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel,” fortæller Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark.
Det fine Friday Donation-postkort kan købes for 20 kroner i alle Irma-butikker fredag d. 23. november.