11.05.2022  |  Supply chain

Hvad kaffegrums dog kan bruges til!

Har du set mine veganske sneakers af kaffegrums? Det spørgsmål kan man faktisk stille nu pga. to dele innovation og en del gode alliancer.

Nespresso og zero-waste modebrandet Zèta har netop introduceret en vegansk sneakers lavet på overskydende kaffegrums. Det skriver Fødevarefokus. 

Til hvert par sko skal man bruge grums fra 12 kopper kaffe, og de to sneakersmodeller i særkollektionen med Nespresso er blot et af Zètas produkter. 

Brandet blev startet for få år siden af en nu 25-årig fransk kvinde, Laure Babin, med målet om at skabe verdens første zero-waste og bæredygtige sneakers. Om kaffegrum-skoen fortæller hun: 

Læs også: Modevirksomheden Ganni udfaser læder

"Min vision for Zèta var at skabe stilfulde sneakers til miljøbevidste modeelskere. Til denne kollektion brugte vores partnere hos Tintex otte måneder på at udvikle et innovativt vegansk imitationslæder lavet med genbrugt kaffegrums. RE:GROUND er produktet af vores samarbejde med Nespresso – en smart og stilfuld sko, der hylder værdien af kaffe og dyden ved cirkularitet."

Resten af Zètas produktportefølje er baseret på drueskaller, havplast og genanvendelige materilaer som kork, gummi og latex. 

Nespresso er naturligvis også begejstrede og roser den innovationskraft og -ånd, Zèta har demonstreret i processen med at finde ny anvendelse for deres kaffegrums. 

Skoen koster 155 € og sælges via Zétas website. 

- EHS

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere