Medlemsprofiler Se alle
Kaffe
Supply chain

Virtuelle mødepakker gør en forskel
Mødepakken kan ikke blot være med til at skabe den gode, fælles stemning, vi kender fra eftermiddagspauserne i mødelokalet. Den kan også med til at skabe arbejde og ordentlige arbejdsforhold i Afrika.
Indhold fra partner
Supply chain
Kvindelige kaffebønder i Kenya får flere kaffetræer
Den danske kaffevirksomhed NGUVU donerer omkring 5000 kaffetræer til kvindelige kaffebønder i Kenya, så kvinderne kan styrke deres små kaffeforretninger.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Kaffefællesskab sætter cirkularitet og bæredygtighed på dagsordenen
Når vi brygger en kop kaffe, udnytter vi under 1 % af kaffeplantens potentiale. For at skubbe kaffebranchen i en mere bæredygtig retning lancerer Peter Larsen Kaffe the Circular Coffee Community.
Supply chain

Hver kop kaffe kan styrke kvinder i Kenya
Nu kan større virksomheder få deres helt eget kaffekoncept, hvor de gennem det daglige kaffeforbrug er med til at styrke kvindelige kaffebønder i Kenya.
Indhold fra partner
Supply chain
Virtuelle mødepakker der gavner
Selvom vi sidder hver for sig under møder og konferencer, så kan vi stadig samles om en dejlig kop kaffe og lækker chokolade, der skaber arbejde og ordentlige arbejdsforhold i Afrika.
Indhold fra partner
Supply chain

Frugtkasseleverandør udvider med kaffe
Fresh.Land, der sælger frugt og grønt direkte fra producenten, vil nu også sælge kaffebønner direkte fra kvindelige kaffebønder i Kenya. På den måde sikrer Fresh.Land, at kvinderne får en ordentlig løn og faglig udvikling, så de kan optimere farmene.
Indhold fra partner
Supply chain
Firmajulegaven skaber jobs til udsatte i Afrika
En række sociale iværksættere er gået sammen om firmajulegaven ’Afrikakurven’, så virksomheder kan give medarbejderne en smagfuld julegave og samtidig bidrage til at skabe udvikling i Afrika.
Indhold fra partner
Supply chain

Kenyas kaffekvinder kæmper for ligestilling
Gennem det daglige kaffeforbrug sikrer danske virksomheder ordentlig løn og faglig udvikling til kvindelige kaffebønder i Kenya. Det betyder, at kvinderne kan styrke kaffeforretningen, så de kan forsørge børnene og give dem en fremtid med muligheder.
Indhold fra partner