06.08.2021 | Klima, miljø og energi
INVESTERINGER BOOSTER BESTSELLER
Indhold fra partner Hvad er dette?
I dag præsenterer BESTSELLER og Invest FWD tre nye spændende investeringer - alle med potentialet til at skabe forandring i modeindustrien.
Siden innovationsplatformen Fashion FWD Lab blev lanceret i slutningen af 2020, har BESTSELLERs innovationsteam arbejdet målrettet sammen med Invest FWD - BESTSELLERs investeringsarm for bæredygtig mode - for at identificere de helt rette investeringscases.
For blot en måned siden blev en investeringsaftale med den finske innovator Infinited Fiber Company annonceret, hvilket nu efterfølges af offentliggørelse af yderligere tre investeringer i de opsigtsvækkende selskaber Circular Systems, Nature Coatings og Evrnu.
”Disse innovationer har alle noget til fælles: potentialet til at skabe forandringer i modeindustrien,” siger Jeppe Bredahl, Invest FWD.
”For at innovationer kan trives og nå kommerciel skala – og dermed skabe de ændringer, der er nødvendige i branchen – kræver det strategisk support. Med Invest FWD kan vi kombinere adgang til kapital med et brand-perspektiv, der bidrager til at accelerere positive resultater for iværksættere og den bredere industri, når det gælder de mest presserende forhold omkring bæredygtighed med udgangspunkt i modeindustriens fulde livscyklus.”
På vej mod Nordstjernen
Circular Systems, Nature Coatings og Evrnu er alle innovators, som håndterer forskellige aspekter fra bæredygtigt råmateriale til bæredygtige processer. De bidrager med nye visionære løsninger, der kan hjælpe BESTSELLER med at nå sin ultimative ambition og Nordstjerne: ’climate positive, fair for all and circular by design’.
Selvom der altid er risiko forbundet med at investere i nye innovationer , har BESTSELLERs Fashion FWD Lab i en rum tid arbejdet med de pågældende iværksættere for at sikre, at netop de udgør de rette investeringsmuligheder med det rigtige potentiale.
”Det er ekstremt vigtigt, at store brands er villige til at investere i virksomheder som disse - ellers når deres lovende innovationer ikke op på kommerciel skala. Med vores engagement signalerer vi tillid og intention over for såvel innovators som over for branchen. Derfor må vi også acceptere den risiko, der følger med, ”siger Camilla Skjønning Jørgensen, BESTSELLERs Sustainable Materials & Innovation Manager, og uddyber, at investeringerne i disse iværksættere er flersigtet:
”Brands og innovators er indiskutabelt afhængige af hinanden. Udover at hjælpe dem op på et kommercielt stadie, hjælper de på samme tid os med adgang til de stadig begrænsede mængder af mere bæredygtige materialer. Vi lykkes kun med at nå vores Nordstjerne, hvis de lykkes.”
”Med disse investeringer viser vi, at vi er villige til at bevæge os bagud i vores værdikæde og investere på fiberniveau. Det er den retning, som hele modebranchen bør følge. Og jeg kan sige så meget, at BESTSELLER slet ikke er færdig med at udforske nye investeringer i samme regi.”
Nature Coatings
https://naturecoatingsinc.com/
Evrnu
https://www.evrnu.com/
Circular Systems
https://circularsystems.com/
Klima, miljø og energi

Designs skal være cirkulære: ”Vi bliver hele tiden klogere”
Ikke kun udseendet har ændret sig, når BESTSELLER for anden gang udgiver sin offentligt tilgængelige Circular Design Guide, der skal skubbe på den cirkulære udvikling. Guiden er netop udkommet med flere lag og nyeste viden om cirkulært design.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Solceller skal sætte grøn strøm til BESTSELLER’s produktion i Bangladesh
Med solcelleanlæg på fabrikstagene i Bangladesh vil BESTSELLER bidrage til at reducere CO2-udledningen på tekstilfabrikker, som producerer tøj og sko for modevirksomheden. Initiativet skal medvirke til at sænke den danske virksomheds samlede CO2-regnskab
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JACK & JONES gør økologisk bomuld til en 2023-prioritet
Via sit omfattende genopfyldningsprogram øger BESTSELLERs herretøjsmærke JACK & JONES brugen af den særlige ’direct-to-farm’ bomuld, som spores hele vejen fra økologisk bomuldsmark til det færdige produkt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Bemærkelsesværdigt BESTSELLER-brand vinder adgang til fremtidens cirkulære materiale
Trommehvirvel: Efter en imponerende præsentation og et vellykket arrangement under Copenhagen Fashion Week er vinderen af BESTSELLERs Circular Design Challenge fundet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Kan nedfaldsblade fra træer udgøre fremtidens fodtøj?
Nyt innovativt læder-alternativ skal testes af BESTSELLER – og fremtidens sneakers vil meget muligt være plantebaserede, genanvendelige og komposterbare.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Cirkularitet får rampelyset til BESTSELLERs modeuge
Det danske modehus vil stå for det muligvis mest lærerige event under Copenhagen Fashion Week.
Indhold fra partner