Bæredygtig mode

Samfund

Modebranchens vækst og bæredygtighedsindsats matcher dårligt

Modebranchen skal oppe sig, hvis bæredygtighedsindsatsenikke skal overhales af den stigende efterspørgsel og produktion. Så det dur ikke at op mod 40 procent af virksomhederne nærmest ikke er i gang med en omstilling.

Strategi & ledelse

Mode- og livsstilsbranchen skal ride med på den bæredygtige bølge

Topcheferne i landets største virksomheder har sat ansvarlighed og bæredygtighed øverst på agendaen i 2019. DM&T’s CSR-chef håber, at mode- og livsstilsbranchens virksomheder følger trop og udnytter de fordele og strategiske muligheder, der ligger heri.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

To modebrands' veje til bæredygtighed

Hvordan kommer man i gang med at blive et bæredygtigt tøjmærke? Danske Soulland og svenske Filippa K går to veje

Kommunikation

Det danske fashionbrand Pieszak og Bureau Veritas HSE i stærkt samarbejde – Første danske svanemærkede jeans er på gaden

Det danske brand Pieszak kunne for kort tid siden fortælle, at de som Danmarks første producent af jeans er blevet tildelt Svanemærket. Dette eftertragtede nordiske miljømærke gives til produkter, der blandt andet overholder strenge krav til kemikalieforbrug, spildevandsrensning samt til arbejdsforholdene i produktionen.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere