21.10.2022 | Klima, miljø og energi
The Body Shop åbner ny workshop butik I København!
Indhold fra partner Hvad er dette?
Det aktivistiske brand The Body Shop lancerer et nyt butikskoncept med fokus på bæredygtighed og genbrug med inspiration fra et traditionelt håndværksatelier. Nu kommer Workshoppen til Amagertorv i København den 20. oktober 2022.
Naturligt inspireret hudpleje og skønhedsprodukter af god kvalitet udviklet med social og miljømæssig bæredygtighed for øje er kernen i The Body Shop. Men virksomheden er måske mest præget af filosofien om, at det at drive en forretning kan og bør være en kraft for positiv forandring i verden, som The Body Shops konstante kampagne for dem hvis stemme ikke bliver hørt.
I dag har The Body Shop omkring 3000 butikker i 75 lande og tilbyder over 800 cruelty free-produkter helt fra storfavoritten Shea Body Butter, den ikoniske Hemp Hand Protector og den populære Tea Tree-serie. Det nye Workshop butikskoncept er et sted at udforske og opdage, hvor kunder kan teste og blive inspireret af ikoniske produkter samt være med til at gøre en forskel gennem socialt relevante aktivismekampagner. Vil du vide mere om, hvad der gør dette koncept til en unik oplevelse? Det er tid til at give både vores krop og verden en ny hverdag!
Refill reuse repeat
The Body Shop har til formål at gøre refills til en selvfølge. Derfor tilbydes vores kunder at erstatte plastikflasken med en 300 ml genopfyldelig flaske, som de kan fylde op med enhver af de 12 mest elskede shower gels, shampoo, balsam og flydende håndsæber. Flasken er lavet af allerede genbrugt aluminium og har et evigt liv, men kan afleveres til genbrug ligesom sin pumpe. Når flasken er tom, tager du den godt rengjorte flaske med til din nærmeste butik og fylder den igen. Så nemt er det at genbruge sin emballage. Små handlinger, der tilsammen skaber stor forandring. Kom med i refillrevolutionen!
”Vores nye Workshop butikskoncept er der, hvor vores produkter og aktivisme forenes, og hvor kunderne, takket være vores fantastiske medarbejdere, får den fulde oplevelse af The Body Shop. Konceptet afspejler vores bæredygtige profil, da inventaret primært består af genbrugte materialer. Den nye butik på Amagertorv bliver en del af vores Refill revolution og giver vores kunder muligheden for at tage et aktivt valg og gøre bæredygtighed til en del af deres hverdag”, siger Tanja Bruun, Head of Brand & Activism hos The Body Shop Danmark og Sverige.
-
-
-
-
Sustainable store fixtures
Det nye butikskoncept går tilbage til The Body Shops rødder og sætter bæredygtighed i centrum. Dette inkluderer blandt andet bæredygtigt producerede hylder lavet af genbrugstræ og genbrugsplast såsom opbevaringsbakker fra bilindustrien. Alt sammen for at minimere klimaaftrykket. Metalfacaden er lavet af aluminium, som kræver mindre energi og har en uendelig levetid. Selv bordplader er lavet af 100 % genbrugsmateriale
Activist hub
De nye butikker vil også byde på et aktivistisk rum, hvor kunderne kan udforske brandets historie om virksomhedsaktivisme og engagere sig i kampagner for social forandring på områder lige fra ligestilling til dyrs rettigheder. Her får kunderne de seneste opdateringer om globale og lokale aktivismekampagner. Eksempelvis deles der i løbet af åbningsugen og herefter nyheder om den globale Be Seen. Be Heard. kampagne, som The Body Shop sammen med FNs ungdomsambassadør har lanceret i maj for at styrke de unges stemmer og muligheden for at påvirke politisk.
Creative presents
Ved hjælp af den kreative gavestation tilbydes uendelige muligheder for at skabe en personlig gave til en, du gerne vil vise påskønnelse. Slip din indre kunstner løs og skab unikke gaver med klistermærker, bånd og papir. Selv refillflasken får sit eget design med klistermærker i forskellige former, farver og budskaber.
The bestselling products
Du kan finde The Body Shops mest elskede produkter på de nye bestseller-hylder, hvor kunder fra alle dele af verden præsenteres for deres yndlingsprodukter. Serierne repræsenteres af sine ingredienser som Hemp, Charcoal og Tea Tree, hvor mange ingredienser er produceret gennem virksomhedens eget Community Fair Tradeprogram og har vundet kundernes hjerter gennem deres funktion.
A team with activists
Butikkens kyndige og venlige team står som sædvanligt klar til at hjælpe, vise og opleve produkter og nyheder sammen med kunden. De tilbyder ekspertrådgivning, makeovers, kropspleje, hudpleje og hårpleje samt legende demonstrationer. Hvis du er nysgerrig og vil vide mere, deler teamet hellere end gerne information om, hvordan du kan blive involveret gennem mikroaktivistiske aktioner i kampagner for miljø, social retfærdighed og hvordan alle kan være med og gøre en forskel.
Instore collaborations
Denne butik vil også fokusere på samarbejder med lokale kunstnere. Vi er derfor stolte af, at Andrea Krull, kunstneren bag Krull Studio som, har skabt et vægmaleri til åbningen af butikken. Hendes arbejde er ofte præget af en feminin streg, et væld af farver, drømmende viberationer og en legesyg nysgerrighed. Dertil har keramiker Sophie Emelie fra sit lille værksted på Sydsjælland skabt håndlavet keramik, der bliver udstillet i butikken.
Københavns nye workshop åbnede på amagertorv 18 torsdag d. 20. Oktober
Supply chain
The Body Shop fejrer B corp-måneden med produktinnovationer inden for refillbar makeup!
Marts måned er B Corp month, måneden hvor de virksomheder der mener det er vigtigere at være bedst FOR verden end I verden, bliver anerkendt. En B Corp-virksomhed opfylder de højeste verificerede standarder for sociale og miljømæssige resultater, gennemsigtighed og juridisk ansvar dokumenteres og gennemgåes hvert tredje år for at bevare certificeringen. I år er det tre år siden The Body Shop blev certificeret og står nu over for sin anden certificeringsproces.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

The Body Shop er endnu engang kåret til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand!
Sustainable Brand Index er Europas største uafhængige varemærkestudie om bæredygtighed. Den nye rapport for 2022 er netop blevet udgivet, og de danske forbrugere har talt: for fjerde år i træk kårer de The Body Shop som branchens bedste i kategorien for skønhedsbrands.
Indhold fra partner
Samfund

The Body Shop fortsætter kampen mod mænds vold mod kvinder og dropper Black Friday og rabatter
112.000 kvinder udsættes hvert år for psykisk vold af deres partner*. 24.000 kvinder udsættes hvert år for fysisk vold af deres partner**. 12 kvinder bliver hvert år dræbt af deres partner***. Over 2.200 kvinder og 2.100 børn hvert år har et ophold på et krisecenter****. Disse tal understreger, at mænds vold mod kvinder fortsat er en pandemi. Derfor fortsætter The Body Shop kampen mod mænds vold mod kvinder i samarbejde med LOKK, Landsorganisation af Kvindekrisecentre.
Indhold fra partner
Samfund

Cruelty-free pionererne The Body Shop opfordrer EU-borgere til at bremse genindførsel af dyreforsøg
Med truslen om genindførsel af dyreforsøg i Europa kun ni år efter, et forbud blev indført i EU, fortsætter det aktivistiske brand deres kamp for dyrenes ret til ikke at lide for vores skønhed.
Indhold fra partner
Samfund

Over 1,4 millioner EU-borgere kræver cruelty free kosmetik!
Næsten halvanden million mennesker i hele EU har krævet, at Europas forbud mod dyreforsøg til kosmetik skal opretholdes. På trods af forbuddene, som har været gældende siden 2013, fortsætter dyr med at lide og dø i skønhedens navn, hvor grumme dyreforsøg nu er påkrævet af europæiske myndigheder, herunder på ingredienser der udelukkende anvendes i kosmetik.
Indhold fra partner
Menneskerettigheder

The Body Shop og LOKK fortsætter kampen mod mænds vold mod kvinder!
Denne vinter har The Body Shop støttet og hyldet alle de fantastiske frivillige ildsjæle og omsorgspersoner, som kæmper for at hjælpe andre, hver dag, året rundt, verden over. Og i igen i år har The Body Shop samarbejdet med LOKK - Landsorganisation af Kvindekrisecentre, der repræsenterer flere end 50 kvindekrisecentre, deres 500 ansatte og over 1500 frivillige.
Indhold fra partner