Sellpy, Sveriges største onlineplatform for secondhand, lanceres i 20 nye lande, og Danmark er iblandt

Siden 2014 har Sellpy tilbudt kunder at købe og sælge secondhand online på en nem og enkel måde. I løbet af det seneste år har Sellpy etableret sig i Tyskland, Holland og Østrig og er nu klar til at indtage 20 nye lande i Europa.

03.09.2021

CSR.dk

Secondhand er et af de hurtigst voksende markeder inden for modeindustrien, og tilbyder kunder en mere bæredygtig og moderne shoppingoplevelse. Sellpys kunder kan købe et bredt udvalg af kvalitetstjekket secondhand-tøj og accessories online og kan ligeså nemt sælge ting, de ikke længere bruger, ved at sende det til Sellpy, som tager sig af hele salgsprocessen.

I juni sidste år tog virksomheden sit første internationale skridt og lancerede i Tyskland, og i februar i år rykkede de videre til Holland og Østrig. Nu vokser Sellpy og lancerer sin online platform for salg af kvalitetstjekkede secondhand-varer i 20 lande i Europa, heriblandt Danmark.

”Hvert stykke tøj, der købes brugt, sparer vores planet for mange ressourcer. Efterspørgslen på vores nye markeder vokser hurtigt, og derfor er det et stort skridt for os at udvide, så flere kunder i Europa får mulighed for at leve mere cirkulært”, fortæller Gustav Wessman, Head of Expansion, Sellpy.

For at imødekomme et voksende ønske fra europæiske kunder har Sellpy igangsat et samarbejde med H&M Groups værdikæde, hvilket betyder, at Sellpy har adgang til et moderne varehus i Poznań, Polen, samt en service omkring distribution, kvalitetskontrol af tekstiler og andre gøremål i forbindelse med ordrer. Sellpy vil på denne måde have nye varehuse, der tager sig af varer for kunder udenfor Sverige, og varehusene kan tilbyde en hurtigere og tættere varehåndtering for kunder i Centraleuropa.

Læs også: Kreativiteten skal drive bæredygtigheden i modebranchen, mener forsker

H&M group begyndte et strategisk partnerskab med Sellpy tilbage i 2015 gennem virksomhedens investeringsarm H&M CO:LAB. Sellpys cirkulære forretningsmodel er i komplet linje med H&M’s vision om at blive fuldkommen cirkulær.

Om Sellpy Sellpy er Sveriges største online secondhand-platform. Kunder kan vælge enten at sælge tøj og accessories ved at pakke en pose og sende den direkte til Sellpy, der så tager sig af hele salgsprocessen, eller de kan købe varer fra et bredt sortiment, der inkluderer mere end 10.000 forskellige brands. Siden Sellpys start i 2014, er mere end 9 millioner brugte beklædningsgenstande blevet solgt, og flere milliarder liter vand og tons CO2 er blevet sparet. Få mere information her.

Nye salgsmarkeder Sellpy lancerer sin onlineplatform i Belgien, Bulgarien, Kroatien, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxemburg, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien og Tjekkiet. Til at starte med, er det kun muligt for danske kunder at købe tøj og accessories på Sellpy. Salgsfunktionen aktiveres i den nærmeste fremtid.

- MTN

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

03.03.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric opnår grøn milepæl med cirkulær og genanvendelig stikkontakt

28.02.2025CSR.dk

Elbilens sejr: Ny forskning bekræfter markant lavere CO2-udledning

25.02.2025Bureau Veritas

Sponseret

ISO 14001 Inspirationsseminar

25.02.2025COMM2IG

Sponseret

Overskredne Planetære Grænser: Vejen fra Lineær til Cirkulær forretningsmodel.

25.02.2025Lübech Living ApS

Sponseret

OOhhs Hampton serie – et design der begejstrer

24.02.2025CSR.dk

Klimaambitiøse virksomheder får flere muligheder

21.02.2025CSR.dk

Byer må ikke sprede sig, hvis der skal være plads til fremtiden

20.02.2025CSR.dk

Danske influencere holder liv i fast-fashions overforbrug

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
CBS Executive Fonden
Kursus
SERVICE EXCELLENCE LEADERSHIP ACADEMY

Tidligere SECA-uddannelse! En executive diplomuddannelse med fokus på dit personlige lederskab, forretningsudvikling og kundedreven innovation. Service Excellence Leadership Academy har til formål at udvikle ledere og servicevirksomheder ved at udvide den enkelte deltagers ledelses- og forretningsmæssige kompetence samt ved at udvikle netværk og styrke konkurrence- og innovationsevnen.

Dato

27.01.2025

Sted

Porcelænshaven 22, 2000 Frederiksberg

Folkekirkens Nødhjælp
Event
Invest in Women: En aften for forandring i verden ~ Folkekirkens Nødhjælp

Gå ikke glip af årets mest inspirerende aften! Deltag i velgørenhedsarrangementet Invest in Women i Moltkes Palæ. En spændende aften om kvinders økonomiske empowerment og ligestilling – med stærke keynote-speakers og netværk.

Dato

06.02.2025

Sted

Moltkes Palæ, Dronningens Tværgade 2, 1302 København K

PwC Danmark
Webinar
Sustainability Reporting for First-Timers

Practical Examples and First Glance on the Omnibus Proposal

Dato

04.03.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til ISO 20121

På kurset Introduktion til bæredygtighed i oplevelses-, møde- og event branchen får du en grundlæggende forståelse for ISO 20121. Vi gennemgår udvalgte kapitler i standarden og drøfter betydningen af de enkelte krav. For at øge forståelsen indeholder kurset eksempler på, hvordan du sætter kravene til praksis.

Dato

04.03.2025

Tid

09:00

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Etisk Handel Danmark
Kursus
Masterclass:

Masterclass: ESG og globale værdikæder – bliv klar til fremtidens krav (2025)

Dato

04.03.2025

Tid

10:00

Sted

Online

TANIA ELLIS - The Social Business Company
Gå-hjem-møde
Gratis ESG Masterclass i København: Companies as a Force for Good

Hvordan kan virksomheder ikke bare leve op til kravene om bæredygtighed, men også bruge ansvarlighed som en drivkraft for vækst og positiv forandring? På Henley Masterclass i København 'Companies as a force for good' deler ESG Specialist. Tania Ellis, og founder af Ella's Kitchen, Paul Lindley, deres ekspertise i, hvordan strategi, innovation og ansvarlig ledelse kan skabe reel impact – både for forretningen og samfundet.

Dato

04.03.2025

Tid

16:00

Sted

KLUB, Linnésgade 25, 1361 København, Denmark