0 kommentarer" /> Sellpy, Sveriges største onlineplatform for secondhand, lanceres i 20 nye lande, og Danmark er iblandt | CSR.dk

03.09.2021  |  Klima, miljø og energi

Sellpy, Sveriges største onlineplatform for secondhand, lanceres i 20 nye lande, og Danmark er iblandt

Siden 2014 har Sellpy tilbudt kunder at købe og sælge secondhand online på en nem og enkel måde. I løbet af det seneste år har Sellpy etableret sig i Tyskland, Holland og Østrig og er nu klar til at indtage 20 nye lande i Europa.

0 kommentarer

Secondhand er et af de hurtigst voksende markeder inden for modeindustrien, og tilbyder kunder en mere bæredygtig og moderne shoppingoplevelse. Sellpys kunder kan købe et bredt udvalg af kvalitetstjekket secondhand-tøj og accessories online og kan ligeså nemt sælge ting, de ikke længere bruger, ved at sende det til Sellpy, som tager sig af hele salgsprocessen.

I juni sidste år tog virksomheden sit første internationale skridt og lancerede i Tyskland, og i februar i år rykkede de videre til Holland og Østrig. Nu vokser Sellpy og lancerer sin online platform for salg af kvalitetstjekkede secondhand-varer i 20 lande i Europa, heriblandt Danmark.

”Hvert stykke tøj, der købes brugt, sparer vores planet for mange ressourcer. Efterspørgslen på vores nye markeder vokser hurtigt, og derfor er det et stort skridt for os at udvide, så flere kunder i Europa får mulighed for at leve mere cirkulært”, fortæller Gustav Wessman, Head of Expansion, Sellpy.

For at imødekomme et voksende ønske fra europæiske kunder har Sellpy igangsat et samarbejde med H&M Groups værdikæde, hvilket betyder, at Sellpy har adgang til et moderne varehus i Poznań, Polen, samt en service omkring distribution, kvalitetskontrol af tekstiler og andre gøremål i forbindelse med ordrer. Sellpy vil på denne måde have nye varehuse, der tager sig af varer for kunder udenfor Sverige, og varehusene kan tilbyde en hurtigere og tættere varehåndtering for kunder i Centraleuropa.

Læs også: Kreativiteten skal drive bæredygtigheden i modebranchen, mener forsker

H&M group begyndte et strategisk partnerskab med Sellpy tilbage i 2015 gennem virksomhedens investeringsarm H&M CO:LAB. Sellpys cirkulære forretningsmodel er i komplet linje med H&M’s vision om at blive fuldkommen cirkulær.

Om Sellpy Sellpy er Sveriges største online secondhand-platform. Kunder kan vælge enten at sælge tøj og accessories ved at pakke en pose og sende den direkte til Sellpy, der så tager sig af hele salgsprocessen, eller de kan købe varer fra et bredt sortiment, der inkluderer mere end 10.000 forskellige brands. Siden Sellpys start i 2014, er mere end 9 millioner brugte beklædningsgenstande blevet solgt, og flere milliarder liter vand og tons CO2 er blevet sparet. Få mere information her.

Nye salgsmarkeder Sellpy lancerer sin onlineplatform i Belgien, Bulgarien, Kroatien, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxemburg, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien og Tjekkiet. Til at starte med, er det kun muligt for danske kunder at købe tøj og accessories på Sellpy. Salgsfunktionen aktiveres i den nærmeste fremtid.

- MTN

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere