Medlemsprofiler Se alle
Modeindustrien
Strategi & ledelse

Case: Bæredygtig mode kræver omstilling af forretning, adfærd og kultur
Med over 20 år i modebranchen har design manager og specialrådgiver Birgit Susan Suster en indgående indsigt og erfaring med bæredygtige design- og forandringsprocesser af både organisationer og værdikæder. Læs hvordan og få hendes gode råd her.
Indhold fra partner
Supply chain

Nye Amazon-programmer skal sikre varer nyt liv
Amazon tager næste skridt for at gøre om op med virksomhedens store klima- og miljøbelastning. Igennem to nye fulfillment tilbud til tredjepartssælgere på platformen, skal en langt større del af produkter gensælges eller genanvendes.
Strategi & ledelse

Global Fashion Agenda opfordrer modebranchen til at komme grønnere ud på den anden side af krisen
Selvom krisen har resulteret i en modebranche, der kæmper for sin overlevelse, kan den også ses som en mulighed for at gøre branchen mere bæredygtig. Global Fashion Agenda har udformet seks konkrete råd til modeindustriens ledere.
Strategi & ledelse

Modegiganter lancerer bæredygtighedsagenda for topchefer
En stribe af den internationale modebranches topaktører er gået sammen om en guide til industriens øverste ledere, som med bæredygtighed som omdrejningspunkt skal hjælpe dem med at fremtidssikre deres virksomheder.
Klima, miljø og energi

Sellpy, Sveriges største onlineplatform for secondhand, lanceres i 20 nye lande, og Danmark er iblandt
Siden 2014 har Sellpy tilbudt kunder at købe og sælge secondhand online på en nem og enkel måde. I løbet af det seneste år har Sellpy etableret sig i Tyskland, Holland og Østrig og er nu klar til at indtage 20 nye lande i Europa.
Klima, miljø og energi

Modeindustrien: Cirkulære forretningsmodeller som leje og genanvendelse kan være mere CO2-tunge end at smide tøjet ud
Det koster mere CO2 at leje tøj end at købe det og smide det ud, viser et nyt finsk studie.
Klima, miljø og energi

Ny klimavenlig teknologi på vej til modeindustrien
Modeindustrien er en af de mest forurenende sektorer overhovedet. Det vil selskabet Pond Textile ændre på ved hjælp af ny, hemmelig opfindelse.
Klima, miljø og energi

Parley vil bekæmpe plastik sammen med modeindustrien
Designeren Cyrill Gutsch fra Parley for the Oceans opfordrer modevirksomhederne til at benytte genanvendelse i designprocessen, da de ofte har en stor indflydelse på både forbrugere og andre industrier. Parley viser selv vejen med udvikling af materiale og samarbejde med Adidas.