KLS PUREPRINT DELER UD AF ERFARING OM ARBEJDET MED VERDENSMÅLENE

For at udbrede og aktualisere FN’s Verdensmål over for danske virksomheder, har Dansk Initiativ for Etisk Handel udarbejdet en række cases med eksempler på danske virksomheder fra forskellige brancher, der på hver deres måde bruger Verdensmålene i deres forretning. KLS PurePrint er en af dem.

De 17 Verdensmål for Bæredygtig Udvikling er en respons på, at vores planet står over for massive økonomiske, sociale og miljømæssige udfordringer. Verdensmålene definerer globale prioriteter frem mod 2030 og handler om, at alle skal trække et læs, for at vi kan nærme os ambitionerne om en bedre verden. Virksomheder spiller en central rolle i opfyldelsen af målene, det er alle enige om. Men for virksomheder kan det være svært at se, hvad de selv konkret kan få ud af de store, ambitiøse mål.

Der findes heldigvis forløbere: små og mellemstore virksomheder, der allerede er i gang med at arbejde konkret og ambitiøst med Verdensmålene, og som gerne vil dele deres erfaringer med andre. Derfor har Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) i samarbejde med Erhvervsstyrelsen udarbejdet en række virksomhedscases af danske virksomheder, som aktivt bruger Verdensmålene i forretningen, til inspiration for andre.

KLS PurePrints inspirerende succeshistorie: Stor vækst trods stigende digitalisering
En af virksomhedscasene er KLS PurePrint, der tilbage i 2007 tog en afgørende strategisk beslutning om at ”vende virksomheden på hovedet” og lagde visionen om at blive verdens grønneste trykkeri – bl.a. for at overleve i en presset dansk trykkeribranche.

Siden har KLS PurePrint taget det ene store skridt efter det andet for at nå sin vision. Det bærer nu frugt: Siden lanceringen af de 100 % bæredygtige tryksager PurePrint i maj 2015 har virksomheden fået over 100 nye kunder, som nu udgør mere end 30 procent af kundebasen. Mens mange trykkerier er lukket på grund af den stigende digitalisering, oplever KLS PurePrint en kraftig vækstkurve.

I casen kan man læse mere om, hvordan KLS PurePrint har brugt Verdensmålene til at skabe resultater, og hvilke gode råd vi giver til andre virksomheder, der gerne vil i gang.

Se også den lille film om KLS PurePrints arbejde med Verdensmålene.

Læs casen her

06.10.2023KLS Grafisk Hus A/S

Sponseret

Vilde resultater: Natur i erhvervsområde gør en kæmpe forskel

25.05.2023KLS Grafisk Hus A/S

Sponseret

Ny typografi kan spare miljøet for 76 mio. Trykte sider!

10.03.2023KLS Grafisk Hus A/S

Sponseret

Verdens første Cradle to Cradle guld-certificerede emballage til Devi by Danfoss

07.03.2023KLS Grafisk Hus A/S

Sponseret

KLS Pureprint – Fra bronze til Cradle to Cradle guld-certificeret

12.12.2022KLS Grafisk Hus A/S

Sponseret

FAQ om producentansvar for emballage

09.12.2022KLS Grafisk Hus A/S

Sponseret

Økologipionerer er gået fra gris til plante