Kommunikationsfolk skal vise virksomheder vejen til bæredygtighed
Den bæredygtige agenda har skabt store forandringer i kommunikationsfaget, og kommunikationsfolk må tage ansvar for, hvilken retning, de leder deres virksomheder i. Det mener to eksperter, der bl.a. peger på indsigt i SDG'erne som et vigtigt parameter.
Rollen som kommunikationsansvarlig er under forandring. Det skriver sustainreport.dk.
Det skyldes blandt andet det styrkede fokus på sustainability, der af kommunikationsfolk kræver stærk indsigt, både når det kommer til verdensmålene (SDG'erne), og når det drejer sig om alle forretningsområderne, som virksomheden dækker.
Læs også: TUI styrker sit kommunikationsteam med ny bæredygtighedsekspert
Sandja Brügmann, CEO og stifter af The Passion Institute, mener, at det er på tide, at kommunikationsansvarlige ser sig selv som ledere af den bæredygtige agenda – også selvom det er et stort ansvar.
”Det kræver både, at vi opgraderer vores selvbillede, og at vi handler på det. Det er sådan, vi påvirker andres opfattelse af os”, siger hun til sustainreport.dk.
Hun mener, at kommunikationsansvarlige helt konkret kan spille en rolle for, at den enkelte virksomhed bliver mere bæredygtig ved at skaffe sig en forståelse for sustainability på den lange bane, og derefter fremme resten af virksomhedens forståelse og handlinger i en bæredygtig retning.
Læs mere om kommunikationsfagets nye udfordringer her.
- SMP