Medlemsprofiler Se alle
Bæredygtig kommunikation
Kommunikation

CSR, ESG eller CSRD: Hvad betyder forkortelserne?
Min kollega arbejder med CSR. Nogle gange kalder hun det for ESG. For tiden danner hun sig et overblik over ESRS, som virksomheder skal bruge til rapportering jf. CSRD. Udover det sidder hun med CSDDD, som er inspireret af UNGP. Hvis du også har vanskeligt ved at finde rundt i de mange forkortelser, som præger arbejdet med bæredygtighed i disse år, så læs med her.
Indhold fra partner
Kommunikation

Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing
Du får kommunikationsværktøjer, så du kan styrke din organisations bæredygtige profil. På den måde giver du din organisation en tydelig og troværdig stemme, der øger brandværdien og skaber en klar position over for kunder og samarbejdspartnere.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: ”Klimataler” – med Rune Kier
Hvordan bliver du bedre til at kommunikere dit grønne budskab, formulere dig skarpt og tydeligt med størst kraft og indvirkning, og hvordan får du mennesker til at følge dig i tykt og tyndt? Steffen Max Høgh interviewer forfatter & antropolog Rune Kier.
Indhold fra partner
Kommunikation

Danske forbrugere finder ikke langsigtede klimamål overbevisende
En ny undersøgelse viser, at det er virksomhedernes grønne handlinger nu og her, der tæller i forbrugerens billede af virksomheden
Strategi & ledelse

Podcast: Bæredygtighed i GRUNDFOS med Janda Campos
Hvad er bæredygtighed? For Janda Campos, Head of Group Sustainability i GRUNDFOS, er det at "opføre sig ordentligt og tænke over konsekvenserne af sine handlinger”. Hør hvordan hun arbejder med at få det udmøntet i tanke og handling hos medarbejderne.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: CSR-kommunikation med Line Schmeltz Dam
Strategisk kommunikation med fokus på CSR og samfundsansvar har ændret sig markant i løbet af de sidste 10 år. Før troede virksomhederne ikke, at forbrugerne var interesserede i emnet. Nu ved de fleste, at CSR-kommunikation er et must!
Indhold fra partner
Kommunikation

Arla møder fortsat modstand på deres netto-nul mælk
Den økologiske mælk fra Arla, der lover klimaneutralitet i produktionen, møder igen modstand. Denne gang er det de svenske forbrugere, der bider fra sig.
Kommunikation

Virksomheder skal blive bedre til at brande økologien
I en ny håndbog vurderer Økologisk Landsforening, at 90 procent af de økologiske produkter, der findes på markedet i dag, ikke formår at kommunikere de unikke fordele, som den økologiske produktionsform giver. Det skal der gøres noget ved i fremtiden.