Medlemsprofiler Se alle
Bæredygtig kommunikation
Kommunikation

Podcast: CSR-kommunikation med Line Schmeltz Dam
Strategisk kommunikation med fokus på CSR og samfundsansvar har ændret sig markant i løbet af de sidste 10 år. Før troede virksomhederne ikke, at forbrugerne var interesserede i emnet. Nu ved de fleste, at CSR-kommunikation er et must!
Indhold fra partner
Kommunikation

Arla møder fortsat modstand på deres netto-nul mælk
Den økologiske mælk fra Arla, der lover klimaneutralitet i produktionen, møder igen modstand. Denne gang er det de svenske forbrugere, der bider fra sig.
Kommunikation

Virksomheder skal blive bedre til at brande økologien
I en ny håndbog vurderer Økologisk Landsforening, at 90 procent af de økologiske produkter, der findes på markedet i dag, ikke formår at kommunikere de unikke fordele, som den økologiske produktionsform giver. Det skal der gøres noget ved i fremtiden.
Kommunikation

Greenwashing: Det er virksomhedernes eget ansvar at sætte sig grundigt ind i reglerne, påpeger ekspert
Sagerne om greenwashing er mangedoblet de seneste år. Reglerne er utydelige, mener flere eksperter, men det er alligevel virksomhedernes eget ansvar at kommunikere korrekt om deres bæredygtighedsarbejde.
Kommunikation

Podcast: ”Klimataler” – med Rune Kier
Hvordan bliver du bedre til at kommunikere dit grønne budskab, formulere dig skarpt og tydeligt med størst kraft og indvirkning, og hvordan får du mennesker til at følge dig i tykt og tyndt? Steffen Max Høgh interviewer forfatter & antropolog Rune Kier.
Indhold fra partner
Kommunikation

Danske forbrugere finder ikke langsigtede klimamål overbevisende
En ny undersøgelse viser, at det er virksomhedernes grønne handlinger nu og her, der tæller i forbrugerens billede af virksomheden
Kommunikation

Nu skærpes indsatsen mod greenwashing
Den nye finanslov har afsat 28 millioner til styrkelse af Forbrugerombudsmanden. Pengene skal blandt andet bruges til at behandle de stigende antal sager om vildledende grøn markedsføring.
Kommunikation

Øget interesse for kommunikation omkring bæredygtighed
Forbruger og myndigheder efterspørger i højere og højere grad informationer om virksomhedernes tiltag og ambitioner indenfor bæredygtighed. Særligt frygten for greenwashing får mange virksomheder til at søge hjælp hos kommunikationsbureauerne.