Lego dropper Shell
Efter en million protestunderskrifter fra forbrugere og hård kritik fra Greenpeace indstiller Lego sit samarbejde med Shell.
Lego stopper sit reklame-samarbejde med Shell, når den nuværende kontrakt udløber, oplyser Jørgen Vig Knudstorp, Legos koncernchef. Det skriver Politiken.
Læs også: Lego reducerer CO2-udledningen
Samarbejdet ophører efter kritik fra Greenpeace af, at Lego ikke kan tillade sig at samarbejde med Shell, der søger efter olie og gas i Arktis.
Greenpeace har indsamlet over en million underskrifter mod samarbejdet via miljøorganisationens hjemmeside.
Hos Lego er Jørgen Vig Knudstorp uenig i Greenpeaces metoder og mener, at miljøorganisationen burde have kommunikeret direkte med Shell.
"Vi mener, at Legos brand, og alle, der holder af kreativ leg, aldrig burde have været en del af kontroversen mellem Greenpeace og Shell, skriver Lego-koncernchefen ifølge Politiken i en udtalelse.
Legos kontrakt med Shell blev indgået i 2011 og giver Shells tankstationer ret til at sælge Ferrari-legomodeller.
Ifølge Politikens oplysninger udløber kontrakten i år eller næste år.
- JKK