Lidl Danmark

www.lidl.dk

Branche/Sektor:

Engros- og detailhandel

Om

Lidl er med sine over 11.200 butikker i mere end 32 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 130 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Om

Lidl er med sine over 11.200 butikker i mere end 32 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 130 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Kontaktpersoner

Morten Vestberg

Head of Corporate Communications

Klima, miljø og energi

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle danskere mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl opnår international grøn certificering i 119 danske butikker: flest af alle i Danmark

Lidl Danmark tænker miljømæssig ansvarlighed og bæredygtighed ind i alle byggerier, og Lidls butikker i Danmark har netop opnået endnu en grøn certificering, en såkaldt EDGE-certificering fra verdensbanken ICF, der certificerer bygninger i hele verden ud fra de tre overordnede parametre; energi, vand og materialer. Dermed er Lidl den virksomhed i Danmark med flest EDGE-certificerede bygninger.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl udskifter al primær emballage til kød og fjerkræ med genbrugsplast

Al kød og fjerkræ fra dagligvarekæden Lidls eget danske mærke Vilstrupgård er nu pakket i genanvendte plastikbakker. Med omstillingen reducerer Lidl sit forbrug af såkaldt virgin-plastik på ca. 7,6 millioner bakker årligt.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl kalder til kamp for bierne

I samarbejde med Danmarks Biavlerforening skyder Lidl nu gang i et nyt, spændende projekt, der skal sikre bedre forhold for bestøvende insekter i Danmark. Lidl opfordrer danskerne til at blive mere bi-venlige sammen med Lidl gennem en række forskellige initiativer og aktiviteter, som skal styrke den biologiske mangfoldighed.

Indhold fra partner

Samfund

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Indhold fra partner

Samfund

Hjernen på det rette sted: Lidl støtter op om World Stroke Day

Hver dag rammes 33 danskere af et ’stroke’, som er en blodprop eller blødning i hjernen. Det er mere end 12.000 om året, og med 3.300 årlige dødsfald er stroke den fjerdehyppigste dødsårsag i Danmark. Den 29. oktober er World Stroke Day, hvor Hjernesagen lancerer StrokeLinjen, som er en direkte telefon, man kan ringe til ved spørgsmål om stroke. Lidl har siden 2019 støttet Hjernesagens arbejde, og har i den forbindelse hjulpet med kampagnevideo og håndsprit til Hjernesagens lokalafdelinger rundt i landet.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere