Lidl Danmark

www.lidl.dk

Branche/Sektor:

Engros- og detailhandel

Om

Lidl er med sine over 10.500 butikker i mere end 29 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 115 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Om

Lidl er med sine over 10.500 butikker i mere end 29 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 115 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Kontaktpersoner

Morten Vestberg

Head of Corporate Communications

Klima, miljø og energi

Gør en forskel - ryd op i naturen på World Cleanup Day

En dag. En planet. Et mål. Sådan lyder budskabet fra organisationen Lets Do It, der står bag World Cleanup Day – et initiativ som sidste år fjernede 88.500 tons affald fra naturen på verdensplan. En dag om året samles folk over hele verden for at samle affald, og i år er Lidl hovedsponsor for JCI Danmarks aktiviteter på World Cleanup Day. I Danmark er målet at samle min. 3-4 gange så meget affald i forhold til sidste år.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl introducerer genanvendeligt alternativ til frugt- og grøntplastikposen

Dagligvarekæden Lidl introducerer fra 2019 et genanvendeligt alternativ til frugt- og grøntposerne. De såkaldte ”Green Bags” kan genanvendes mange gange, vaskes i hånden og kommer til at koste 5 DKK for to net. Heraf donerer Lidl 20 øre til samarbejdspartneren Plastic Change. Det nye produkt er seneste led i Lidls omfattende plastikstrategi for at nedbringe mængden af overflødig plastik.

Indhold fra partner

Kommunikation

Lidl er første discountkæde med eget MSC-certificeret tunmærke

Lidl tilbyder, som den første discountkæde i Danmark, tun på dåse under eget brand og med MSC-certificeringsmærket for bæredygtigt fiskeri. Initiativet er Lidls seneste i forbindelse med kædens tilslutning til FN’s Verdensmål for en bæredygtighed udvikling i verdenshavene. Tunproduktet NiXe cementerer MSC og Lidls tætte samarbejde og giver forbrugerne endnu en mulighed for at tage et aktivt valg, lyder det fra Lidl.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl bekæmper madspild med Too Good To Go

Fra d. 8. april bliver Lidl den første discountkæde til at tilbyde deres kunder at være en del af fællesskabet Too Good To Go. Gennem Too Good To Go-appen kan forbrugerne være med til at bekæmpe madspild og spare penge ved at bestille og afhente lykkeposer i Lidl, som indeholder mad, der er sorteret fra, men som er for god til at blive smidt ud.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl får bæredygtige hesterejer på hylderne som den første discountkæde i Danmark

Nu kan man hos Lidl, som den første dagligvarekæde indenfor discount i Danmark, købe bæredygtige hesterejer fra Nordsøen. Ved at vælge fiskeprodukter med MSC’s miljømærke, i form af den blå fisk, kan forbrugerne bidrage til sunde og bæredygtige fiskebestande i havene. Lidl og Marine Stewardship Council (MSC) fejrer sammen det nye certificerede produkt med en konkurrence.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Lidl kæmper for FN’s Verdensmål i samarbejde med Plastic Change og Marine Stewardship Council

Plastikforurening og rovdrift på ressourcer truer miljøet og livet i verdenshavene. Miljøorganisationen Plastic Change, den blå certificering af fisk, Marine Stewardship Council og dagligvarekæden Lidl danner derfor nu fælles front for at skabe en mere bæredygtig fremtid, med fokus på FN’s 2030 Verdensmål nr. 14, der handler om beskyttelse af livet i havet.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere