Lidl Danmark

www.lidl.dk

Branche/Sektor:

Engros- og detailhandel

Om

Lidl er med sine over 10.500 butikker i mere end 29 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 115 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Om

Lidl er med sine over 10.500 butikker i mere end 29 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 115 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Kontaktpersoner

Morten Vestberg

Head of Corporate Communications

Klima, miljø og energi

Lidl introducerer genanvendeligt alternativ til frugt- og grøntplastikposen

Dagligvarekæden Lidl introducerer fra 2019 et genanvendeligt alternativ til frugt- og grøntposerne. De såkaldte ”Green Bags” kan genanvendes mange gange, vaskes i hånden og kommer til at koste 5 DKK for to net. Heraf donerer Lidl 20 øre til samarbejdspartneren Plastic Change. Det nye produkt er seneste led i Lidls omfattende plastikstrategi for at nedbringe mængden af overflødig plastik.

Indhold fra partner

Kommunikation

Lidl er første discountkæde med eget MSC-certificeret tunmærke

Lidl tilbyder, som den første discountkæde i Danmark, tun på dåse under eget brand og med MSC-certificeringsmærket for bæredygtigt fiskeri. Initiativet er Lidls seneste i forbindelse med kædens tilslutning til FN’s Verdensmål for en bæredygtighed udvikling i verdenshavene. Tunproduktet NiXe cementerer MSC og Lidls tætte samarbejde og giver forbrugerne endnu en mulighed for at tage et aktivt valg, lyder det fra Lidl.

Indhold fra partner

Kommunikation

CSR-rapport: Lidl Danmark bæredygtighedsrapport 2015/2016

Lidl har med sine 110 danske butikker og over 10.000 butikker på verdensplan en stor geografisk spredning, som betyder, at vi kan glæde mange mennesker med vores dagligvarer. I vores daglige arbejde med handel tager vi et ansvar for mennesker, samfund og miljøet.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl får bæredygtige hesterejer på hylderne som den første discountkæde i Danmark

Nu kan man hos Lidl, som den første dagligvarekæde indenfor discount i Danmark, købe bæredygtige hesterejer fra Nordsøen. Ved at vælge fiskeprodukter med MSC’s miljømærke, i form af den blå fisk, kan forbrugerne bidrage til sunde og bæredygtige fiskebestande i havene. Lidl og Marine Stewardship Council (MSC) fejrer sammen det nye certificerede produkt med en konkurrence.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Lidl kæmper for FN’s Verdensmål i samarbejde med Plastic Change og Marine Stewardship Council

Plastikforurening og rovdrift på ressourcer truer miljøet og livet i verdenshavene. Miljøorganisationen Plastic Change, den blå certificering af fisk, Marine Stewardship Council og dagligvarekæden Lidl danner derfor nu fælles front for at skabe en mere bæredygtig fremtid, med fokus på FN’s 2030 Verdensmål nr. 14, der handler om beskyttelse af livet i havet.

Indhold fra partner

Samfund

Nyt samarbejde: Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Julen står for døren, og traditionen tro fejrer mange danskere højtiden ved at hygge sig sammen omkring et bord med dejlig mad og drikke. Det gælder også familier, brugere og beboere på Blå Kors Danmarks væresteder, institutioner og støttetilbud, som Lidl denne jul støtter ved at donere overskudsmad fra 18 af dagligvarekædens butikker landet over.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere