Lidl Danmark

www.lidl.dk

Branche/Sektor:

Engros- og detailhandel

Om

Lidl er med sine over 10.500 butikker i mere end 29 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 115 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Om

Lidl er med sine over 10.500 butikker i mere end 29 europæiske lande og USA - en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 115 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Kontaktpersoner

Morten Vestberg

Head of Corporate Communications

Klima, miljø og energi

Lidl og Too Good To Go udvider samarbejdet: 121 Lidl-butikker tager kampen op mod madspild

Fra den 7.november har madspildsvirksomheden Too Good To Go kunne bryste sig af at have indgået et landsdækkende samarbejde med dagligvarekæden Lidl. Discountkæden bliver den første med et landsdækkende initiativ mod madspild, hvor kunder kan købe poser med overskudsmad til en reduceret pris i samtlige af Lidls 121 butikker i Danmark. Samarbejdet er det største af sin slags i Too Good To Go’s levetid i Danmark.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl bekæmper madspild med Too Good To Go

Fra d. 8. april bliver Lidl den første discountkæde til at tilbyde deres kunder at være en del af fællesskabet Too Good To Go. Gennem Too Good To Go-appen kan forbrugerne være med til at bekæmpe madspild og spare penge ved at bestille og afhente lykkeposer i Lidl, som indeholder mad, der er sorteret fra, men som er for god til at blive smidt ud.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Lidl får bæredygtige hesterejer på hylderne som den første discountkæde i Danmark

Nu kan man hos Lidl, som den første dagligvarekæde indenfor discount i Danmark, købe bæredygtige hesterejer fra Nordsøen. Ved at vælge fiskeprodukter med MSC’s miljømærke, i form af den blå fisk, kan forbrugerne bidrage til sunde og bæredygtige fiskebestande i havene. Lidl og Marine Stewardship Council (MSC) fejrer sammen det nye certificerede produkt med en konkurrence.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere