Louis Vuitton sætter fokus på børn i nød

Louis Vuitton gennemfører i dag sin første #makeapromise dag i alle butikkerne verden over til fordel for UNICEF's arbejde for udsatte børn.

Medarbejderne fra Louis Vuitton's butik på Strøget er klar til at fejre den første #makeapromise dag iført UNICEF-blå pins..

Et år er gået siden lanceringen af partnerskabet med UNICEF, og det fejrer Louis Vuitton i dag ved at gennemføre sin første globale #makeapromise dag i alle butikkerne verden over med det formål at indsamle penge til børn i akut nød.

Næsten 250 millioner børn lever i lande, som er ramt af konflikt og millioner af andre børns liv er truet af jævnlige naturkatastrofer og epidemier, der spreder sig hastigt – især blandt udsatte børn. Hver eneste dag verden over vågner børn op til et liv præget af vold, forfølgelse og modgang. Med #makeapromise dag fornyer Louis Vuitton i dag sit løfte om at bringe håb om et bedre liv til børn i nød.

Specialdesignet smykke til fordel for børn i nød

I Louis Vuitton’s 460 butikker i mere end 60 lande verden over vil 12.000 Louis Vuitton Client Advisors i dag sætte fokus på ’Louis Vuitton for UNICEF’ partnerskabet og gøre en særlig indsats for at fremme salget af ’Silver Lockit’: En smykkeserie specielt designet til at støtte UNICEF’s arbejde for udsatte børn.

’Silver Lockit’ fås som enten armbånd eller halskæde, og for hvert solgt smykke doneres 200 US dollars – ca. 1.400 danske kroner - til UNICEF. Siden januar 2016 har ’Louis Vuitton for UNICEF’ partnerskabet indsamlet over 17 millioner danske kroner, som er gået til at give udsatte børn i Syrien og Nigeria livsvigtig nødhjælp. Partnerskabet har således medvirket til, at UNICEF i 2016 kunne levere akut nødhjælp som rent vand til 4,5 millioner syriske børn og deres familier, psykosocial støtte til 758.000 børn og voksne og medicin til over en million børn og mødre.

”Millioner af børn lever med vold, konflikt og sygdomme tæt inde på livet. Behovet for at stå sammen for og med børnene har aldrig været større end nu. Ved at afgive et løfte for børn i nød viser Louis Vuitton’s kunder og medarbejdere deres dedikation til at bringe håb til de mest udsatte børn,” siger Gérard Bocquenet, som er chef for UNICEF’s europæiske hovedkontor.

Giv et løfte til verdens børn

Når Louis Vuitton i dag fornyer sit løfte til verdens udsatte børn, inviterer de samtidig mennesker verden over til at gøre det samme. Gæster i butikkerne bliver opfordret til at tage en af deres kære med og lave et ’pinky promise’ for verdens børn og dele det online under hashtagget #makeapromise. Og derfor har butikkerne denne dag et særligt tilbud til kunder, som køber to ’Silver Lockit’ smykker.

”Velgørenhed begynder hjemme,” siger Michael Burke, President i Louis Vuitton. ” Sidste år udfordrede vi vores teams til at finde på en symbolsk handling, der kunne samle folk omkring vores sag. Ideen bag #makeapromise kampagnen er inspireret af børn: Når de afgiver et løfte, mener de det virkelig og besegler det med et ’pinky promise’. Børn viser os vejen til at ændre verden. Det handler om at stå sammen verden over for at samle penge ind og skabe opmærksomhed omkring børn i nød. Vi tror på mund til mund-metoden, og vores mål er at nå så mange mennesker som muligt og gøre en reel forskel.”

I løbet af hele 20917 opfordrer Louis Vuitton også sine kunder til at give en donation direkte til UNICEF – især når børn bliver ramt en større akut katastrofe.

Novo Nordisk og UNICEF indgår globalt samarbejde om forebyggelse af overvægt og fedme blandt børn

20.11.2019UNICEF Danmark

Sponseret

09.04.2019UNICEF Danmark

Sponseret

Børnehaver er afgørende for børns muligheder

28.03.2019UNICEF Danmark

Sponseret

Lions katastrofehjælp støtter cyklonramte børn i Mozambique

27.03.2019UNICEF Danmark

Sponseret

Førstehjælp fra fonde redder liv!

05.03.2019UNICEF Danmark

Sponseret

World Diabetes Foundation og UNICEF går sammen om at bekæmpe diabetes

18.12.2018UNICEF Danmark

Sponseret

Fantasidyr giver danske skolebørn en bedre hverdag