Mål firmaets sociale ansvar
Små og mellemstore virksomheder kan få styr på det sociale ansvar med det nye, gratis dialogværktøj, <em>Virksomhedernes sociale barometer</em>.
CABI – Center for Aktiv BeskæftigelsesIndsats har udviklet Virksomhedernes sociale barometer,som kan bruges af de virksomheder, der gerne vil fokusere på at tage et socialt ansvar eller allerede gør det, men som har brug for et værktøj til at komme videre.
Virksomhedernes sociale barometerer et dialogværktøj, der giver overblik over det sociale ansvar i virksomheden. Værktøjet giver mulighed for at sætte mål inden for emner som sygefravær, mangfoldighed eller noget helt tredje.
”Ofte er der meget stor forskel på, hvordan socialt ansvar opfattes, og derfor kan barometeret være et godt værktøj til at fx ledergruppen i en virksomhed får diskuteret, hvad de egentlig mener, når de siger socialt ansvar i deres virksomhed,” siger Lars Nellemann, CABI’s markedsleder for viden til virksomheder.
CABI har udviklet det sociale barometer for Beskæftigelsesministeriet og på baggrund af det tidligere værktøj Det Sociale Indeks, som lukkede i begyndelsen af i år. Værktøjet er især målrettet ledere og HR-ansvarlige i små- og mellemstore virksomheder. Det er gratis, og kan downloades på www.socialtengagement.dk
- OWG