15.01.2019 | Navnenyt
Paul Polman

Poul Polman går på pension efter ti år som CEO hos Unilever. Foto: Nestlé.
Efter ti år har Unilevers CEO, Paul Polman, valgt at gå på pension. Han stoppede formelt den 1. januar men fortsætter indtil juli måned, hvor han skal assistere den nyvalgte CEO, Alan Jope.
”Jeg lykønsker Alan med hans ansættelse og ser frem til at arbejde sammen med ham i overgangsperioden. Jeg har arbejdet sammen med Alan gennem mange år og er sikker på, at Unilever vil vokse i fremtiden under hans ledelse”, siger Paul Polman.
Alan Jope kommer fra en lederstilling i Unilevers største afdeling, Beauty & Personal Care.
Samfund

”Vi vinder også kommercielt ved at gå forrest”
Byggematerialeproducenten Alfix har systematiseret sit arbejde med ansvarlighed, og selvom man ifølge direktør Anders Bertelsen Toft ofte ikke er de billigste, så giver strategien mening både finansielt, værdimæssigt og menneskeligt. Og forretningen vokser.
Klima, miljø og energi

Det er svært at finde klimavenlige Valentinsblomster
Der er stor ugennemsigtighed når det gælder afskårne blomster, forbrugerne kan nemlig ikke gennemskue om blomsterne er bæredygtige eller ej. En enkelt rose fra et drivhus kan 'koste' op mod fem kilo CO2.
Klima, miljø og energi

McKinsey: Det globale energiforbrug topper i 2035
På trods af fortsat befolkningstilvækst vil verdens energiforbrug flade ud omkring 2035, forudser McKinsey. Et faldende kulforbrug vil få CO2-udledningen til at falde, men 2-gradersmålet er stadig langt væk.
Klima, miljø og energi

Chep Europe fastholder sin topplacering som socialt ansvarlig virksomhed
Chep Europe, der leverer løsninger til forsyningskæder, er blevet anerkendt af det uafhængige kreditvurderingsbureau EcoVadis for fjerde år i træk.
Klima, miljø og energi

Danfoss tager første spadestik til energieffektivt datacenter
I samarbejde med Hewlett Packard bygger Danfoss et nyt energieffektivt og klimavenligt datacenter tæt på firmaets hovedkvarter i Nordborg.
Medarbejder

'Man får kolossalt loyale medarbejdere'
Alle taler om det. Alle kan se fidusen. Der deles priser ud til store og små, som gør det godt. Der er udviklet en særlig kategori af virksomheder, defineret af netop det. Men det er ikke ligetil at få det til at lykkes.