Plastik

Klima, miljø og energi

Dilemmaspil inviterer til en realistisk debat om plast

Nytter det overhovedet at sortere plastaffald, og kan det svare sig at pakke agurken ind i plastemballage? Som et led i kampagnen ’Realistisk om plast’ indbyder vi alle til at teste deres plastviden via et digitalt dilemmaspil.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Signify dropper indpakningsplast

Belysningsvirksomheden Signify udfaser brugen af plastik i emballagen på alle sine forbrugerprodukter fra 2021, hvilket vil spare miljøet for 2.500 ton plast og 6.000 ton CO2 om året. ”Det er en langsigtet investering i miljøfordele, og det er det, forbrugerne forventer”, lyder det fra selskabet.

Klima, miljø og energi

EU fastholder tidsfrister for forbud mod engangsemballage

Industrien ønsker et års forlængelse, inden engangsplastdirektivet skal træde i kraft. Men den verserende coronakrise vil ikke ændre på de deadlines, der er sat af EU, da der ved den forestående, økonomiske genopbygning af Europa er vigtigere ting at brug

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Carlsberg implementerer genanvendt emballage til dåseforpakninger

Carlsberg konverterer nu alle omslag på de større dåseforpakninger til genanvendt plast. Det gælder hele øl- og sodavandsporteføljen, inklusiv Coca-Colas produkter. Plastic Change roser initiativet.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere