13.02.2022  |  Strategi & ledelse

Social ansvarlighed og klimabevidsthed en del af succes’en for verdens største beauty virksomhed

Indhold fra partner Hvad er dette?

Verdens største kosmetikkoncern har netop offentliggjort sine årsresultater for 2021. Omsætningen har vist en historisk vækst på +16,1% og nåede 32.28 milliarder euro.

I sin kommentar til de gode resultater sagde firmaets CEO Nicolas Hieronimus blandt andet: ’Vi er også stolte af vores resultater på det sociale og miljøområdet; det afspejler vores ambition om at vækste på en ansvarlig måde og dele vores værdier med vores interessenter.

Først og fremmest med vores medarbejdere, som vi kan takke for disse exceptionelle resultater, via en rekord-stor udbetaling af profit-sharing. Ydermere tilbød vi sidste år for at fremme ansættelse af unge mere end 18.300 jobs til unge under 30 som en del af vores nye globale program ’L’Oréal For Youth’, hvor vi har et ambitiøst mål om at ansætte 25.000 hvert år fra 2022 til 2025.

Vores arbejde med at fremme ligestilling blev også anerkendt af Bloomberg Gender-Equality Index. Desuden lykkedes det L’Oréal USA, som er vores største datterselskab, at blive CO2-neutral for alle sine fabrikker og distributionscentraler i 2021, cirka fire år før det var målet som fastlagt i vores strategi for bæredygtighed L’Oréal For The Future.

L’Oréal er det eneste firma i verden, der har fået en AAA bedømmelse af CDP seks år i træk, for sit miljømæssige lederskab inden for bekæmpelse af klimaforandringer, beskyttelse af skovene og for ansvarlig håndtering af vand.’

Læs hele pressemeddelelsen her
 

Tags:

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere