13.02.2022 | Strategi & ledelse
Social ansvarlighed og klimabevidsthed en del af succes’en for verdens største beauty virksomhed
Indhold fra partner Hvad er dette?
Verdens største kosmetikkoncern har netop offentliggjort sine årsresultater for 2021. Omsætningen har vist en historisk vækst på +16,1% og nåede 32.28 milliarder euro.
I sin kommentar til de gode resultater sagde firmaets CEO Nicolas Hieronimus blandt andet: ’Vi er også stolte af vores resultater på det sociale og miljøområdet; det afspejler vores ambition om at vækste på en ansvarlig måde og dele vores værdier med vores interessenter.
Først og fremmest med vores medarbejdere, som vi kan takke for disse exceptionelle resultater, via en rekord-stor udbetaling af profit-sharing. Ydermere tilbød vi sidste år for at fremme ansættelse af unge mere end 18.300 jobs til unge under 30 som en del af vores nye globale program ’L’Oréal For Youth’, hvor vi har et ambitiøst mål om at ansætte 25.000 hvert år fra 2022 til 2025.
Vores arbejde med at fremme ligestilling blev også anerkendt af Bloomberg Gender-Equality Index. Desuden lykkedes det L’Oréal USA, som er vores største datterselskab, at blive CO2-neutral for alle sine fabrikker og distributionscentraler i 2021, cirka fire år før det var målet som fastlagt i vores strategi for bæredygtighed L’Oréal For The Future.
L’Oréal er det eneste firma i verden, der har fået en AAA bedømmelse af CDP seks år i træk, for sit miljømæssige lederskab inden for bekæmpelse af klimaforandringer, beskyttelse af skovene og for ansvarlig håndtering af vand.’
Læs hele pressemeddelelsen her
Klima, miljø og energi

L'Oréal investerer i bioteknologi venture for at opskalere udvikling af plantebaserede ingredienser for bæredygtig skønhed
Ny investering fremmer ‘Green Sciences’ for udvikling af nye, yderst innovative ingredienser
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal lancerer en ny fond for cirkulær innovation for at opskalere banebrydende cirkulære løsninger
Den nye Circular Innovation Fund forvaltes af Demeter og Cycle Capital og har til formål at opskalere cirkulære innovationer med vækstpotentiale
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal anerkendes for 7. år i træk som førende i bæredygtighed med 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
L’Oréal er det eneste firma i verden, der får denne anerkendelse for 7. år i træk
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L'Oréal er igen på CDPs A-Liste
L’Oréal anerkendes for 6. år i træk af CDP som førende virksomhed i bæredygtighed og får 3 gange ’A’ for sin indsats imod klimaforandringer, for sikker vandforsyning og for beskyttelse af skove
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

L'Oréal skaber bold female founders for at investere i start-ups skabt af kvindelige iværksættere
L’Oréal, verdens førende beautyvirksomhed, meddeler i dag at firmaet lancerer BOLD FEMALE FOUNDERS, som skal støtte startups med kvinder i spidsen. Initiativet vil blive kørt via L’Oréals venturekapitalfond BOLD: Business Opportunities for L’Oréal Development, og vil fra start af allokere 25 millioner euros til initiativet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

L’Oréal Water Saver named in TIME 100 best inventions of 2021
L’Oréal Water Saver has been named a top innovation of 2021 according to TIME. Developed in partnership with environmental innovation company Gjosa, the L’Oréal Water Saver is a unique showerhead that can reduce water consumption by as much as 65%. Equipping 100,000 salons with this technology can save up to 6.8 billion liters of water.
Indhold fra partner