27.04.2021  |  Klima, miljø og energi

Undgå greenwashing i din markedsføring: Her er 12 gode råd fra eksperterne

Indhold fra partner Hvad er dette?

Klimahelt eller ’greenwasher’?

I en tid, hvor bæredygtighed kommer på agendaen hos flere og flere virksomheder, og kravene hos forbrugerne bliver højere, ser vi nærmere på, hvordan du kan gå til opgaven med at markedsføre din virksomheds bæredygtighedstiltag - og om det overhovedet er noget, du bør gøre.

For det kan være en svære balancegang, hvor man i stedet for at blive opfattet som klimahelt kan lande i kategorien ’greenwashing’. I dag kræver forbrugerne nemlig både gennemsigtighed, og at du som brand giver et reelt bidrag til bæredygtighedsagendaen.  

At gøre brug af native advertising kan være en god mulighed for at skabe en kvalificeret samtale med målgruppen og positionere sig troværdigt som brand på den grønne agenda.

Derfor har vi i det nyeste afsnit af vores Native Advertising-podcast inviteret Flemming Møldrup, partner og strategisk rådgiver i Märk CPH, og Laura Bisted Jacobsen, kommerciel redaktør i Børsen Creative, med i studiet og taler om, hvordan du skaber troværdig markedsføring om bæredygtighed, som får målgruppen til at engagere sig – og som reelt gør en forskel for dit brand. Lyt med her

Du kan også læse med på borsen.dk/brands, hvor Børsen Creatives kreative chef, Maria Rossen, har samlet 12 gode råde til dig, så du kan lykkes med at skabe troværdig markedsføring om bæredygtighed. Læs med her

Mere fra Børsen

Børsen

http://borsen.dk

Meget mere end Danmarks førende erhvervsavis. Børsen sætter dagsordenen for erhvervslivet – hele erhvervslivet. Vi skriver interessant og med kant. På alle platforme. Om et erhvervsliv i bevægelse. Til moderne mennesker, der søger indhold og berigelse – både når de er ude, hjemme, på arbejde og på vej.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere