Undgå greenwashing i din markedsføring: Her er 12 gode råd fra eksperterne

Klimahelt eller ’greenwasher’?

I en tid, hvor bæredygtighed kommer på agendaen hos flere og flere virksomheder, og kravene hos forbrugerne bliver højere, ser vi nærmere på, hvordan du kan gå til opgaven med at markedsføre din virksomheds bæredygtighedstiltag - og om det overhovedet er noget, du bør gøre.

For det kan være en svære balancegang, hvor man i stedet for at blive opfattet som klimahelt kan lande i kategorien ’greenwashing’. I dag kræver forbrugerne nemlig både gennemsigtighed, og at du som brand giver et reelt bidrag til bæredygtighedsagendaen.  

At gøre brug af native advertising kan være en god mulighed for at skabe en kvalificeret samtale med målgruppen og positionere sig troværdigt som brand på den grønne agenda.

Derfor har vi i det nyeste afsnit af vores Native Advertising-podcast inviteret Flemming Møldrup, partner og strategisk rådgiver i Märk CPH, og Laura Bisted Jacobsen, kommerciel redaktør i Børsen Creative, med i studiet og taler om, hvordan du skaber troværdig markedsføring om bæredygtighed, som får målgruppen til at engagere sig – og som reelt gør en forskel for dit brand. Lyt med her

Du kan også læse med på borsen.dk/brands, hvor Børsen Creatives kreative chef, Maria Rossen, har samlet 12 gode råde til dig, så du kan lykkes med at skabe troværdig markedsføring om bæredygtighed. Læs med her

27.05.2021Børsen Konference

Sponseret

En vellykket virksomhedsforandring har alle medarbejdere med

Sådan skaber du nærvær og fællesskab som distanceleder

27.05.2021Børsen Konference

Sponseret

27.05.2021Børsen Konference

Sponseret

Prioriter din tid, og bliv en god leder

27.04.2021Børsen Konference

Sponseret

Undgå greenwashing i din markedsføring: Her er 12 gode råd fra eksperterne

18.07.2019Børsen Konference

Sponseret

Arla: Forbrugerne belønner os for vores bæredygtige ambitioner