UNICEF og Splay laver live-indsamlingsshow på sociale medier den 20. august
UNICEF ambassadørerne Rasmus Brohave og Bubber er værter, når "Bubber & Brohaves klassekasse" sender seks timers live på sociale medier søndag den 20. august.
UNICEF ambassadørerne Rasmus Brohave og Bubber er værter, når "Bubber & Brohaves klassekasse" sender seks timers live på sociale medier søndag den 20. august. Målet er at samle penge ind til UNICEFs uddannelsesprogram i det østlige Asien.
Showet, som starter kl. 10.00 og foregår "Under Cykelslangen" ved Havnefronten på Vesterbro i København, er en del af partnerskabet mellem UNICEF Danmark og Splay (Danmarks største mediehus for influenter).
En anderledes skoledag
"Bubber & Brohaves Klassekasse" er bygget op som en skoledag. Seerne og gæsterne skal igennem dagens skoleskema med blandt andet idræt og håndarbejde på programmet.
Med den centrale lokation i København vil der være mulighed for alle at komme forbi liveshowet. En masse kendte danskere, influenter og mange andre vil i showet bidrage med anekdoter og appeller, besøg i studiet og meget mere. Målet er at skabe en begivenhed og et underholdende show om et alvorligt emne - og starte den store indsamling til fordel for UNICEFs uddannelsesprogram i lande som Cambodja, Nordkorea, Laos, Malaysia, Mongoliet m.fl.
Indsamling fortsætter flere uger efter
Indsamlingen slutter dog ikke søndag den 20. august, men fortsætter helt frem til prisuddelingsfesten for influenter, Guldtuben 2017, den 9. september, hvor UNICEF skal præsentere "Årets Budskab", og hvor Splay donerer 10 kr. for hver solgt billet.
"Vi er i Splay sammen med alle influenterne rigtig glade for at kunne være med til at hjælpe. Skolegang er kernen til alt senere i livet, og det er vigtigt, at alle børn får muligheden for at lære. Det bliver yderst interessant at se, hvor langt vi kan nå sammen med UNICEF både i showet og gennem influenterne i ugerne efter," siger Adrian Langer, country manager i Splay Danmark.
"Hos UNICEF har vi mange vigtige budskaber, vi vil bredt ud med - ikke mindst til yngre målgrupper, som kan være svære at nå gennem traditionelle medier. Vi vil gerne tænke innovativt, bruge humor og samarbejde med stærke influenter samt teste nye måder at indsamle på - og her er samarbejdet med Splay helt uforligneligt. Forhåbentligt får mange tusinde seere en morsom, tankevækkende og lærerig oplevelse, når de to UNICEF-ambassadører åbner op for "klassekassen" den 20. august," siger kommunikationsdirektør i UNICEF Danmark, Line Grove Hermansen.