Virksomheder mangler værktøjer til at styre deres CSR-arbejde

Digitalt dialogværktøj er på vej til virksomheder, der vil arbejde strategisk med CSR i samarbejde med deres leverandører. Værktøjet bliver udviklet med udgangspunkt i vores analyse af virksomheder i tekstilbranchen og deres udfordringer ift. CSR.

Virksomheder er i dag på mange måder bundet af certificeringsordninger, når de arbejder med CSR og bæredygtighed. Men en rapport, som Alexandra Instituttet har udarbejdet i samarbejde med it-virksomheden Respaunce, peger på, at der er brug for forandringer i måden, som man arbejder med CSR.

I rapporten har man med udgangspunkt i tekstilbranchen undersøgt, hvordan en række virksomheder arbejder med CSR, hvilke udfordringer de støder på, samt om nye digitale løsninger kan være med til at understøtte og lette CSR-arbejdet. 

Flere af de interviewede virksomheder peger på, at den eksisterende kontrolbaserede tilgang ikke resulterer i den gennemgribende forandring, der er brug for. Det skaber ikke nok impact, og der er derfor brug for at udvikle et dialogbaseret værktøj. 

Læs hele artiklen på www.alexandra.dk

24.08.2023Alexandra Instituttet

Sponseret

Podcast: Lær af de 10 bedste danske 'omstillingsanførere'

12.06.2023Alexandra Instituttet

Sponseret

Er I omstillingsanførere? Her bliver I inspireret til at nå 2030-målet

19.01.2023Alexandra Instituttet

Sponseret

Innovativ løsning sikrer billigere inspektion og vedligeholdelse af betonkonstruktioner

04.01.2023Alexandra Instituttet

Sponseret

Tre danske IT-selskaber vinder rammeaftale med Energinet

13.10.2022Alexandra Instituttet

Sponseret

Tre tips: Sådan får I klimatøverne i gang

19.05.2022Alexandra Instituttet

Sponseret

Vi vil hylde produktionsvirksomheder, der har fremmet bæredygtighed gennem digitalisering – er det jer?