27.05.2020  |  Klima, miljø og energi

Virksomheder mangler værktøjer til at styre deres CSR-arbejde

Indhold fra partner Hvad er dette?

Digitalt dialogværktøj er på vej til virksomheder, der vil arbejde strategisk med CSR i samarbejde med deres leverandører. Værktøjet bliver udviklet med udgangspunkt i vores analyse af virksomheder i tekstilbranchen og deres udfordringer ift. CSR.

Virksomheder er i dag på mange måder bundet af certificeringsordninger, når de arbejder med CSR og bæredygtighed. Men en rapport, som Alexandra Instituttet har udarbejdet i samarbejde med it-virksomheden Respaunce, peger på, at der er brug for forandringer i måden, som man arbejder med CSR.

I rapporten har man med udgangspunkt i tekstilbranchen undersøgt, hvordan en række virksomheder arbejder med CSR, hvilke udfordringer de støder på, samt om nye digitale løsninger kan være med til at understøtte og lette CSR-arbejdet. 

Flere af de interviewede virksomheder peger på, at den eksisterende kontrolbaserede tilgang ikke resulterer i den gennemgribende forandring, der er brug for. Det skaber ikke nok impact, og der er derfor brug for at udvikle et dialogbaseret værktøj. 

Læs hele artiklen på www.alexandra.dk

Mere fra Alexandra Instituttet

Alexandra Instituttet

www.alexandra.dk

Alexandra Instituttet hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning og udvikle innovative digitale produkter og services, der skaber samfundsmæssig værdi.Vi arbejder forskningsbaseret i stærke tværfaglige teams, hvor antropologer, designere, arkitekter, ingeniører, it-specialister, forretningsudviklere, økonomer og mange flere relevante fagligheder deltager med…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere