23.11.2018  |  Klima, miljø og energi

Virksomheder tjener mere på at være bæredygtige

Indhold fra partner Hvad er dette?

Der er mange måder at gøre sin virksomhed grønnere på. Her får du gode råd fra eksperter og vidt forskellige virksomheder.

I samarbejde med Væksthus Hovedstadsregionen har Alexandra Instituttet udarbejdet et magasin baseret på interviews, vi har gennemført med virksomheder, der har deltaget i Væksthusets program Grøn Vækst via Grønne Forretningsmodeller.

I magasinet beskriver vi 6 forskellige greb til grøn vækst, og virksomhederne giver gode råd om, hvordan de har fået en god forretning ud af at være bæredygtige og have fokus på CSR.

"Ikke-bæredygtig adfærd er taberadfærd"

Du kan bl.a. læse om virksomheden, der har udviklet en deleøkonomisk platform til landmænd, og om de to iværksættere, der arbejder på en digital løsning, der kan måle udstødningsgasser på lastbiler. Og så er der virksomhedsejeren, der er overbevist om, at virksomheden ville tjene mindre, hvis den ikke var bæredygtig. 

Hent magasinet på Væksthus Hovedstadsregionens hjemmeside: Grøn business – fremtiden er nu

Læs også, hvorfor Steen Hildebrandt mener, at "ikke-bæredygtig adfærd er taberadfærd".

Mere fra Alexandra Instituttet

Alexandra Instituttet

www.alexandra.dk

Alexandra Instituttet hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning og udvikle innovative digitale produkter og services, der skaber samfundsmæssig værdi.Vi arbejder forskningsbaseret i stærke tværfaglige teams, hvor antropologer, designere, arkitekter, ingeniører, it-specialister, forretningsudviklere, økonomer og mange flere relevante fagligheder deltager med…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere