Zalando vil bidrage til kampen mod COVID-19

Zalando ønsker selv at bruge deres evner og ressourcer til at hjælpe med at løse de mest presserende udfordringer i forbindelse med coronakrisen. Hjælpen udmunder sig i et nyt, innovativt program.

Med et nyt tiltag ønsker Zalando at hjælpe fysiske butikker med øget salg gennem coronakrisen..

13.04.2020

CSR.dk

Den tyske modeforhandler Zalando kunne i årsregnskab for 2019 melde om markant vækst over hele linjen samt et stort antal kunder. Denne udvikling havde virksomheden forventet at fortsætte ind i 2020, men nu sænkes ambitionerne grundet situationen med udbredelsen af coronavirussen. 

Modeplatformen forventer således en lavere omsætningsvækst i år - blandt andet på grund af en betydelig påvirkning på salget. 

Læs også: Coronakrisen sætter virksomheders omdømme på spil

”De nødvendige foranstaltninger, som de europæiske regeringer har truffet, har bestemt haft en negativ indvirkning på vores forretning. Forbrugerne tilpasser sig en ny hverdag, som indebærer en nedskæring af privatforbruget”, siger Zalandos bestyrelse i en pressemeddelelse. 

Modstandsdygtighed skal gavne andre
På trods af, at coronavirussen har en mærkbar effekt på Zalandos økonomi, understreger bestyrelsen, at forretningen er stærk. 

”Vi har stærke bånd til vores 31 millioner aktive kunder på 17 forskellige markeder. Vi har gode partnerskaber med mere end 2500 brands, som giver adgang til et stærkt sourcing-aftryk. I de sidste år har vi opbygget et stærkt og fleksibelt logistiknetværk med 11 websteder på tværs af fem forskellige amter. Vores forretning er altså stærk, og vi vil være i stand til at udvise modstandsdygtighed i disse krisetider”, siger Zalandos bestyrelse.

Læs også: Modebranchen skal skære ned for overforbruget

Dette er også grunden til, at Zalando nu ønsker at hjælpe andre virksomheder under coronakrisen - nærmere bestemt fysiske butikker. Zalando har derfor lanceret et program ved navn “Connected Retail”, hvor butikker kan oprette forbindelse til modevirksomhedens platform og sælge deres produkter gennem det. 

”Som europæisk modeplatform ønsker vi at bruge vores evner og ressourcer til at hjælpe med at løse de mest presserende udfordringer under denne krise”, siger Carsten Keller, vp direct to consumer hos Zalando.

Programmet forventer at vare fra den 1. april til 31. maj 2020, hvor omkring 1.500 tyske og hollandske butikker har forbundet til Zalando. Derudover kræver modeplatformen ikke provision i denne periode. 

- HCL

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

02.06.2025CSR.dk

Naturen som juridisk person: En ny tilgang til miljøbeskyttelse

02.06.2025CSR.dk

Teknologivirksomhed planter nyt liv baghaven

30.05.2025CSR.dk

Danske virksomheder holder fast i bæredygtighedsarbejdet til trods for lettelser i rapporteringskrav

29.05.2025CSR.dk

Aalborg Portland vil gå fra sort syndebuk til grøn frontløber

28.05.2025CSR.dk

Musikbranchen toner grønt: Fra klimakoncerter til naturen som medkunstner

28.05.2025Daka Denmark A/S

Sponseret

Daka tilbage i plus – og godt i gang med 2025

27.05.2025CSR.dk

Danmark skal satse klogt i det globale batterikapløb

27.05.2025CSR.dk

Anima kræver fuld stop for turbokyllinger hos Coop

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
Konkret klimakommunikation på sociale medier

Du lærer at producere SoMe-opslag om klimatiltag og får konkrete eksempler og cases til inspiration. Din underviser Astrid Haug sørger for, at du efter kurset kan lægge en plan og eksekvere på, hvordan du bruger din organisations sociale medier til at fortælle om klimatiltag og skabe onlinefællesskaber omkring dine bæredygtige budskaber.

Dato

02.06.2025

Tid

09:30

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 Kbh. S

UN Global Compact Network Denmark
Konference
Nordic Meeting 2025

Through high-level plenaries and interactive workshops, the Nordic Meeting 2025 will dive into key themes such as achieving a just net-zero transition, effective stakeholder engagement, and navigating the evolving EU sustainability landscape.

Dato

02.06.2025

Tid

12:00

Sted

Helsinki

SustainImpact ApS
Kursus
Business Cases 2.0 - Aarhus

SustainImpact tilbyder Business Case 2.0 kursus gennem vores langvarige samarbejdspartner Faarup & Partners. Traditionelt har man besluttet om projekter ud fra et snævert fokus på økonomi og tid. Fremadrettet er der brug for i langt højere grad at indtænke værdi i et bredere perspektiv, så man sikrer, at de bedste løsninger bliver valgt. Vi kalder denne tilgang for Business Cases 2.0.

Dato

03.06.2025

Tid

09:00

Sted

Aarhus

RISMA SYSTEMS A/S
Webinar
Webinar med BDO om NIS2 i energisektoren

Sammen med BDO Danmark dykker vi i dette webinar ned i den nye lov og giver jer de værktøjer, I har brug for til at beskytte kritisk infrastruktur, overholde reglerne og mitigere risikoen for forstyrrelser i energisektoren.

Dato

03.06.2025

Tid

12:00

Sted

Online

Dagrofa aps
Kursus
Deltag i kulinarisk masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

Den 3. og 10. juni inviterer Dagrofa Foodservice til inspirerende kulinariske masterclasses i henholdsvis Odense og Ishøj.

Dato

03.06.2025

Tid

13:00

Sted

Odense og Ishøj

Etisk Handel Danmark
Webinar
Indsigt i: CSRD og kravet om stakeholder-inddragelse (2025)

Webinar: Intro til CSRD-kravet om stakeholder-inddragelse

Dato

03.06.2025

Tid

14:00

Sted

Online