23.12.2021  |  Strategi & ledelse

2022 skal være Elgigantens grønne år

En ny analyse sætter Elgiganten på førstepladsen for deres digitale performance. Men når det kommer til kommunikation om bæredygtige initiativer, er der radiotavshed. Det vil der blive ændret på i 2022, lover virksomhedens marketingchef.

En Q-Faktor-analyse, som UserGap har lavet for Markedsføring, sætter Elgiganten på toppen af listen over digitalt salg i elektronikbranchen. Det gælder blandt andet for SEO på Google, eksponering på sociale medier og brugervenlighed.

Det skriver Markedsføring.

Læs også: Analyse konkluderer: Stort potentiale i at genanvende småt elektronik

Til gengæld mangler virksomheden innovation i forhold til at informere om sine bæredygtige tiltag, melder analysen. Vurderingen kan være udtryk for en større tendens i elektronikbranchen; at kommunikation om bæredygtighed er ikke eksisterende på trods af det store fokus på problematikken generelt.

Elgigantens marketingchef, Jimmi Frederiksen, anerkender kritikken, og melder at forretningen i 2022 kommer til at blive meget mere synlige med klimavenlige tiltag.

”Det er ikke nok, at vi bare skriver det på en underside. Et af vores strategiske tiltag er, at vi ikke kun skal være en webshop med produktpriser. Det skal også være en fortælling om vores brand og vores værdier. Det vil du se komme i 2022”, siger han til Markedsføring.

Derfor har virksomheden indgået samarbejde med firmaet Ecovadis – et internationalt certificeringsselskab, der kan vurdere leverandørernes niveau af bæredygtighed. Her skal et system vurdere, hvor bæredygtige deres sortiment er.

Læs også: Et nyt genbrugs-initiativ vil øge levetiden på elektronik markant

”De kommer til ud fra parametre som etik, ansvar og bæredygtighed at give leverandørerne platin, guld, sølv og bronze, så kunderne i købsfasen kan beslutte sig for, hvor grønt de vil agere. Vi drømmer også om at have et produkt i alle produktgrupper, der er 100 procent grønt. Det findes bare ikke endnu”, fortsætter han til Markedsføring.

Dog understreger ham samtidig, at virksomheden kan kontrollere, at lastbilerne kører med fuldt læs og på grønt brændstof, og at varehusene kører på grønt strøm. Derfor vil bæredygtighedsinitiativerne også være i fokus på disse områder. 

- HCL

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere