ALDI’s Redegørelse for samfundsansvar 2018
Med endnu flere ansvarlige varer på hylderne, en ambitiøs klimamålsætning og et nyt samarbejde med Red Barnet blev 2018 startskuddet for ALDI’s nye ansvarlighedsstrategi, der sætter retningen de næste 5 år.
Ansvarlighed har aldrig stået højere på dagsordenen, end det gør nu. Det gælder også i ALDI, og vi har i 2018 arbejdet på mange fronter for at sikre, at vi hele tiden udvikler os og forsat hæver ansvarlighedsniveauet blandt varerne i vores sortiment. Vi har derfor revideret hele vores sortiment, og har nu endnu flere certificerede, ansvarlige varer på hylderne end tidligere.
Det er ikke kun blandt varerne i butikken, at det øgede fokus på ansvarlighed ses. 2018 har været et år med mange aktiviteter:
- Vi har fået en ny strategi for vores ansvarlighedsarbejde, der sætter retningen de næste 5 år.
- Vi har øget antallet af økologiske varer, så vi hver dag nu har over 200 varer i sortimentet.
- Vi har startet samarbejde med Red Barnet, hvor vi i december samlede ind for at hjælpe med at give en god jul til nogle af de dårligst stillede eller udsatte børn i Danmark.
- Vi har indfriet to af vores 100 % målsætninger:
- 100 % certificeret kakao
- 100 % fri for buræg, både som skalæg og som ingredienser i vores egne varer.
Vi har også arbejdet med at nedbringe vores energiforbrug og som led i denne proces, har vi udskiftet belysningen til LED i butikker og på lagre. Dette er blot få eksempler i en række af indsatser, der er nødvendige for at leve op til den ambitiøse klimastrategi, om at reducere vores samlede drivhusgasemissioner med 40 % i 2021, som vi fremlagde i 2018.
Men rejsen stopper ikke her. Vi har mange aktiviteter i kalenderen for det kommende år, hvor fokus på bæredygtighed bliver en endnu vigtigere brik i vores mission: Hver dag endnu bedre.
Læs mere om ALDI’s arbejde med ansvarlighed på www.aldi.dk/ansvarlighed og find ALDI’s internationale Communication on Progress på www.cr-aldinord.com