30.07.2019 | Kommunikation
CSR-rapport: ALDI’s Redegørelse for samfundsansvar 2018
Indhold fra partner Hvad er dette?
Med endnu flere ansvarlige varer på hylderne, en ambitiøs klimamålsætning og et nyt samarbejde med Red Barnet blev 2018 startskuddet for ALDI’s nye ansvarlighedsstrategi, der sætter retningen de næste 5 år.
Ansvarlighed har aldrig stået højere på dagsordenen, end det gør nu. Det gælder også i ALDI, og vi har i 2018 arbejdet på mange fronter for at sikre, at vi hele tiden udvikler os og forsat hæver ansvarlighedsniveauet blandt varerne i vores sortiment. Vi har derfor revideret hele vores sortiment, og har nu endnu flere certificerede, ansvarlige varer på hylderne end tidligere.
Det er ikke kun blandt varerne i butikken, at det øgede fokus på ansvarlighed ses. 2018 har været et år med mange aktiviteter:
- Vi har fået en ny strategi for vores ansvarlighedsarbejde, der sætter retningen de næste 5 år.
- Vi har øget antallet af økologiske varer, så vi hver dag nu har over 200 varer i sortimentet.
- Vi har startet samarbejde med Red Barnet, hvor vi i december samlede ind for at hjælpe med at give en god jul til nogle af de dårligst stillede eller udsatte børn i Danmark.
- Vi har indfriet to af vores 100 % målsætninger:
- 100 % certificeret kakao
- 100 % fri for buræg, både som skalæg og som ingredienser i vores egne varer.
Vi har også arbejdet med at nedbringe vores energiforbrug og som led i denne proces, har vi udskiftet belysningen til LED i butikker og på lagre. Dette er blot få eksempler i en række af indsatser, der er nødvendige for at leve op til den ambitiøse klimastrategi, om at reducere vores samlede drivhusgasemissioner med 40 % i 2021, som vi fremlagde i 2018.
Men rejsen stopper ikke her. Vi har mange aktiviteter i kalenderen for det kommende år, hvor fokus på bæredygtighed bliver en endnu vigtigere brik i vores mission: Hver dag endnu bedre.
Læs mere om ALDI’s arbejde med ansvarlighed på www.aldi.dk/ansvarlighed og find ALDI’s internationale Communication on Progress på www.cr-aldinord.com
Strategi & ledelse

CSR-rapport: ALDIs fokus på bæredygtighed har aldrig været større
Ansvarlighed spiller en stor rolle i ALDI Danmark, hvilket virksomhedens ansvarlighedsrapport for 2021 er et bevis for. 2021 har nemlig været et begivenhedsrigt år, hvor ALDI Danmark har haft større fokus på grøn omstilling end nogensinde før.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

ALDI går i spidsen for at sikre bedre dyrevelfærd i Europa
Det er ikke kun i Danmark, at flere og flere forbrugere går op i dyrevelfærd. Nu skal en ny EU-lov nemlig sikre, at alle europæiske landbrugsdyr lukkes ud af burene.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ALDI og Too Good To Go udvider succesfuldt samarbejde
I alle ALDI's butikker har kunderne siden sommeren 2020 kunnet købe de populære Too Good To Go-lykkeposer med frugt og grønt, der ellers ville ende deres dage i skraldespanden. Alene i 2021 købte ALDI's kunder 90.000 lykkeposer og reddede dermed 180 tons frugt og grønt fra at gå til spilde. Nu udvider ALDI og Too Good To Go det succesfulde samarbejde med velsmagende bake-off.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Reduktion af madspild og ny emballagestrategi går hånd i hånd i Aldi
Dagligvarekæden Aldi har stort fokus på at reducere madspild og arbejder intensivt med kædens emballagestrategi. På fire måneder blev 118 tons gode frugter og grønsager reddet og solgt via ’To good to go’. Kortlægning af samtlige emballager på egne varer ligger til grund for nye mål for virgint og genanvendt plastik.
Indhold fra partner
Samfund

Is der varmer Mere end 10.000 is doneres til FødevareBanken
Reduktion af madspild en varm sag for Aldi. Mindre madspild gavner klimaet og sparer forbrugerne penge. Og det gavner også bundlinjen for forretningen. Lyder det som en kold betragtning? Muligvis, men ikke lige så kold, som de mere end 10.000 is der lige nu hentes af FødevareBanken til uddeling på institutioner, væresteder, krisecentre m.v.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

World Water Day: ALDI er den første discountkæde, som stiller krav til vandforbruget hos leverandører af frugt og grønt
Som resultat af et internationalt samarbejde mellem bl.a. ALDI Nord og ALDI Syd implementerer ALDI Danmark nu en række nye leverandørkrav, som skal sikre, at over 70% af kædens frugt og grønt fremadrettet vil være dyrket under mere vandeffektive metoder.
Indhold fra partner