28.02.2019 | Samfund
Aldi og Red Barnet indgår tæt samarbejde for at hjælpe udsatte børn i Danmark
Indhold fra partner Hvad er dette?
Nyt partnerskab sætter fokus på udsatte børn. Sammen vil Aldi og Red Barnet skabe langsigtede forandringer for børn, der lever i fattigdom.
Tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd viser, at på bare ét år er antallet af fattige børn i Danmark steget med 12.000, så der nu er 64.500 piger og drenge, der lever i fattigdom. Det svarer til det samlede indbyggertal i hele Randers.
Udviklingen betyder, at der mere end nogensinde er brug for et samarbejde, som det Aldi og Red Barnet nu har indgået.
”Vi har hver dag kontakt til rigtigt mange kunder, der handler dagligvarer i vores butikker. Den store kontaktflade, giver os nogle unikke muligheder, for at kunne gøre opmærksom på noget meget vigtig. Det vil vi gerne udnytte og tage et medansvar over for de børn og familier, der lever i fattigdom i dagens Danmark”, siger Finn Tang, der er Adm. direktør i Aldi.
Red Barnet og Aldi’s samarbejde vil fokusere på udsatte børn i Danmark. Tanken er, at de indsamlede midler skal bruges til at skabe gode oplevelser for de udsatte børn, og hjælpe dem med at blive en del af fællesskabet. De indsamlede penge kommer til at gå til Red Barnets familieoplevelsesklubber og ferielejre. Selvom partnerskabet fokuserer på børn i Danmark, vil Aldi også understøtte Red Barnets aktiviteter i forbindelse med landsindsamlingen og andre indsamlinger ved akut behov.
”I Red Barnet kæmper vi for, at lave langsigtede forandringer i børns liv. Vi vil være en forandringskraft for det barn, der lever i fattigdom, står uden for fællesskabet og føler sig mobbet og udstødt. Men det ved vi godt, at vi ikke kan gøre alene. Og derfor er et samarbejde som dette, vi nu starter op med Aldi, så vigtigt for os. For sammen er vi bare stærkere”, siger Thomas Reidar Andersen, der er konstitueret generalsekretær for Red Barnet.
Red Barnet har flere end 60 lokalforeninger fordelt over hele landet, hvor de dårligst stillede piger og drenge kan få gode oplevelser, Det drejer sig blandt andet om ferielejre, familieoplevelsesklubber og hjælp til at komme ind i stærke fællesskaber som f.eks. sportsklubber.
”Vi er rigtig glade for og spændte på det her samarbejde, fordi vi kan bidrage til at øge synligheden for Red Barnets arbejde og samtidig være med til at give nogle børn, der har brug for det, gode oplevelser de kan tage med sig videre i livet”, siger Finn Tang, Adm. direktør Aldi.
Strategi & ledelse

CSR-rapport: ALDIs fokus på bæredygtighed har aldrig været større
Ansvarlighed spiller en stor rolle i ALDI Danmark, hvilket virksomhedens ansvarlighedsrapport for 2021 er et bevis for. 2021 har nemlig været et begivenhedsrigt år, hvor ALDI Danmark har haft større fokus på grøn omstilling end nogensinde før.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

ALDI går i spidsen for at sikre bedre dyrevelfærd i Europa
Det er ikke kun i Danmark, at flere og flere forbrugere går op i dyrevelfærd. Nu skal en ny EU-lov nemlig sikre, at alle europæiske landbrugsdyr lukkes ud af burene.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ALDI og Too Good To Go udvider succesfuldt samarbejde
I alle ALDI's butikker har kunderne siden sommeren 2020 kunnet købe de populære Too Good To Go-lykkeposer med frugt og grønt, der ellers ville ende deres dage i skraldespanden. Alene i 2021 købte ALDI's kunder 90.000 lykkeposer og reddede dermed 180 tons frugt og grønt fra at gå til spilde. Nu udvider ALDI og Too Good To Go det succesfulde samarbejde med velsmagende bake-off.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Reduktion af madspild og ny emballagestrategi går hånd i hånd i Aldi
Dagligvarekæden Aldi har stort fokus på at reducere madspild og arbejder intensivt med kædens emballagestrategi. På fire måneder blev 118 tons gode frugter og grønsager reddet og solgt via ’To good to go’. Kortlægning af samtlige emballager på egne varer ligger til grund for nye mål for virgint og genanvendt plastik.
Indhold fra partner
Samfund

Is der varmer Mere end 10.000 is doneres til FødevareBanken
Reduktion af madspild en varm sag for Aldi. Mindre madspild gavner klimaet og sparer forbrugerne penge. Og det gavner også bundlinjen for forretningen. Lyder det som en kold betragtning? Muligvis, men ikke lige så kold, som de mere end 10.000 is der lige nu hentes af FødevareBanken til uddeling på institutioner, væresteder, krisecentre m.v.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

World Water Day: ALDI er den første discountkæde, som stiller krav til vandforbruget hos leverandører af frugt og grønt
Som resultat af et internationalt samarbejde mellem bl.a. ALDI Nord og ALDI Syd implementerer ALDI Danmark nu en række nye leverandørkrav, som skal sikre, at over 70% af kædens frugt og grønt fremadrettet vil være dyrket under mere vandeffektive metoder.
Indhold fra partner