Medlemsprofiler Se alle
Ansvarlig virksomhedsadfærd
Klima, miljø og energi

WWFs nye risikofilter for biodiversitet skal hjælpe virksomheder med at takle naturrelaterede risici
Størstedelen af Danmarks store virksomheder ser biodiversitetstab som en trussel mod deres forretning. Nyt værktøj fra WWF kan for første gang hjælpe med at kortlægge risici lige netop der, hvor den enkelte virksomhed er afhængig af naturen. Flere værktøjer er på vej.
Indhold fra partner
Medarbejder

Vidste du, at socialt ansvar altid har været en del af Emma´s DNA?
Emma Safety Footwear har fra start af taget ansvar for og arbejdet med mennesker, der er mere sårbare på jobmarkedet. Baggrunden for dette er en unik historie.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Forestil dig en sko, du både kan anvende på kontoret og byggepladsen!
Med EMMAs Business sko behøver du ikke bekymre dig, om du har de rigtige sko på til lejligheden, de klarer alle arbejdsforhold.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Vidste du det om ansvarlig virksomhedsadfærd?
Med mulige nye due diligence krav på vej fra EU, kan det give god mening at opdatere sin viden om due diligence. Heldigvis er der flere gode værktøjer til rådighed.
Indhold fra partner
Supply chain

Ansvarlig virksomhedsadfærd er snart en hygiejnefaktor
Kriser, nye lovkrav fra EU - og stigende forventninger til samfundsansvar medfører, at flere virksomheder efterspørger konkret hjælp til at drive ansvarlig forretning.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

En lille ting der gør en stor forskel
Verdens første snørebånd fremstillet af genbrugte jeans. Paperwise, DenimX, Eurocarbon og Emma Safety Footwear er gået sammen og har lavet et bæredygtigt produkt: Snørebånd med en historie.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Humanitær krise i Ukraine: Ny guide til virksomheder
Det militære angreb på Ukraine har forårsaget en voksende humanitær krise. En krise, der risikerer at blive den største af sin slags i Europa siden 2. verdenskrig. Nu er FN’s Global Compact og FN’s Humanitære Koordingeringskontor klar med en guide til virksomheder.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Flere virksomheder skal fortælle om bæredygtighed
Over halvdelen af danske virksomheder kommunikerer om bæredygtighed på deres hjemmeside. DI vurderer, at tendensen vil brede sig de kommende år, da investorers, kunders og medarbejderes fokus på bæredygtighed sti- ger. Små virksomheder halter efter de store. De bør derfor omstille sig nu. Dansk Industri har gennemført en webscraping-analyse af 7.174 danske virksomheders hjemmesider.
Indhold fra partner