07.01.2021 | Samfund
Bæredygtige investeringer med DoLand
Indhold fra partner Hvad er dette?
Den ”almindelige” dansker og især den kvindelige del af befolkningen, skal have mulighed for at investere deres penge bæredygtigt. Det vil start-up virksomheden DoLand gerne hjælpe med, og noget tyder på, at strategien virker. Læs mere her.
Pelle Pedersen er 32 år, tidligere chef for Bæredygtige Investeringer i pensionskassen PKA og har nu startet sin egen virksomhed, hvor han fokuserer på at hjælpe kunderne med at investere bæredygtigt.
Som Chief Impact & Growth Officer i DoLand, har Pelle en mission; Han vil gerne hjælpe ”almindelige” mennesker at investere bæredygtigt og udbrede kendskabet til hvad det vil sige at investere bæredygtigt. Kvinderne må også gerne lære at investere, og når man ser på kønsfordelingen af investorerne på DoLands platform, så er den strategi lykkedes, idet 37% af DoLands investorer er kvinder og 49% af dem på ventelisten er kvinder.
”DoLands mission er at få danskerne til at blive meget mere interesserede i bæredygtige investeringer, for disse investeringer vil definere, hvordan vores fremtid kommer til at se ud”, siger Pelle til vært i podcasten Bæredygtig Business, Steffen Max Høgh.
Men hvordan kan DoLand få fat i os almindelige danskere, der ikke ved en dyt om investering – endsige om bæredygtig investering? Deres strategi er at gøre kommunikationen og valgmulighederne så klare og enkle som muligt. Det gør de blandt andet ved at præsentere en konkret guide til, hvordan man kan komme i gang med at investere bæredygtigt.
DoLand vil gerne skabe gennemsigtighed i bæredygtige investeringer. Med viden og information. De har samtidig en kritisk tilgang til de virksomheder, der hævder at være bæredygtige. Stefen Max Høgh arbejder i øvrigt med samme problemstilling i sin kommende bog og fortæller om den såkaldte ”bæredygtighedstrekant” hvor man kan analysere sig frem til, hvor i en virksomhed, man skal sætte ind, for at komme frem til det reelle, negative aftryk en virksomhed har.
Hvis du gerne vil investere bæredygtigt, giver podcasten et rigtig godt indblik i, hvordan du kommer i gang.
Strategi & ledelse

Podcast: Influencer Marketing med Louise Bonfils Høck
Virker Influencer Marketing? Ja, siger Louise Bonfils Høck, som har skrevet en bog om emnet. Hun fortæller, at Influencers har stor magt, og brugt strategisk kan de bringe virksomhedernes grønne budskaber ud til rigtig mange mennesker.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Bæredygtig Business til Sustain Awards
Hvor sort ser det ud for Danmarks grønne ambitioner? Er der håb, og kan vi nå klimamålene? Mød erhvervsledere, talere og prisvindere ved årets nyligt afholdte Sustain Awards i denne podcast og hør deres bud på en grønnere fremtid.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Bæredygtig Business med FLSmidth
"Vi har ikke tid til at fravælge de små forbedringer på bæredygtighedsområdet, mens vi venter på de store spring”, siger dagens gæst Fleming Voetmann fra FLSmidth, hvis to fokusområder er cement og minedrift. Læs mere i artiklen og lyt til podcasten.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: Konstruktiv kommunikation - Bæredygtig kommunikation?
Hvilken rolle spiller konstruktiv journalistik i bæredygtighedsformidling? Og hvordan går vi fra at kommunikere katastrofe og frygt til i stedet at fokusere på løsninger? Journalist Ulrik Haagerup diskuterer konstruktive nyheder med Steffen Max Høgh.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Bæredygtig Business til Spireprisen 2020
Dagens podcast er en særudgave af Bæredygtig Business, hvor Steffen Max Høgh taler med de tre virksomheder, der er nomineret til Spireprisen 2020. Spireprisen uddeles for femte år i træk til Årskonferencen for klimaindsatsen i Aarhus Kommune.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Matchmaking med restmaterialer hos Upcycling Forum
Det som vi i dag ser som affald og restprodukter, skal vi i stedet se som ressourcer! Upcycling Forum vil revolutionere måden vi tænker på affald og restprodukter på. Hør mere om "Matchmaking med restmaterialer" i denne udgave af Bæredygtig Business.
Indhold fra partner