07.01.2021 | Samfund
Bæredygtige investeringer med DoLand
Indhold fra partner Hvad er dette?
Den ”almindelige” dansker og især den kvindelige del af befolkningen, skal have mulighed for at investere deres penge bæredygtigt. Det vil start-up virksomheden DoLand gerne hjælpe med, og noget tyder på, at strategien virker. Læs mere her.
Pelle Pedersen er 32 år, tidligere chef for Bæredygtige Investeringer i pensionskassen PKA og har nu startet sin egen virksomhed, hvor han fokuserer på at hjælpe kunderne med at investere bæredygtigt.
Som Chief Impact & Growth Officer i DoLand, har Pelle en mission; Han vil gerne hjælpe ”almindelige” mennesker at investere bæredygtigt og udbrede kendskabet til hvad det vil sige at investere bæredygtigt. Kvinderne må også gerne lære at investere, og når man ser på kønsfordelingen af investorerne på DoLands platform, så er den strategi lykkedes, idet 37% af DoLands investorer er kvinder og 49% af dem på ventelisten er kvinder.
”DoLands mission er at få danskerne til at blive meget mere interesserede i bæredygtige investeringer, for disse investeringer vil definere, hvordan vores fremtid kommer til at se ud”, siger Pelle til vært i podcasten Bæredygtig Business, Steffen Max Høgh.
Men hvordan kan DoLand få fat i os almindelige danskere, der ikke ved en dyt om investering – endsige om bæredygtig investering? Deres strategi er at gøre kommunikationen og valgmulighederne så klare og enkle som muligt. Det gør de blandt andet ved at præsentere en konkret guide til, hvordan man kan komme i gang med at investere bæredygtigt.
DoLand vil gerne skabe gennemsigtighed i bæredygtige investeringer. Med viden og information. De har samtidig en kritisk tilgang til de virksomheder, der hævder at være bæredygtige. Stefen Max Høgh arbejder i øvrigt med samme problemstilling i sin kommende bog og fortæller om den såkaldte ”bæredygtighedstrekant” hvor man kan analysere sig frem til, hvor i en virksomhed, man skal sætte ind, for at komme frem til det reelle, negative aftryk en virksomhed har.
Hvis du gerne vil investere bæredygtigt, giver podcasten et rigtig godt indblik i, hvordan du kommer i gang.
Klima, miljø og energi

Podcast: Plantemad - fra niche til allemandseje
Engang var plantemælk noget som få mennesker drak, fordi de ikke kunne tåle laktose. Men så ændrede Naturli’ strategi og gjorde plantemad hipt! Mød direktør og selvudnævnt poster boy Henrik Lund i Bæredygtig Business.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Podcast: HR og bæredygtighedstsunamien
”Bæredygtighed kommer til at rulle ind over danske virksomhederne som en tsunami de næste to år. Og de virksomheder, der ikke er med på vognen, vil få sværere og sværere ved at rekruttere de medarbejdere, de har brug for”, siger dagens gæst
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Podcast: Omstilling til fremtiden med Peter Hesseldahl
Steffen Max Høgh taler med journalist, fremtidsforsker og forfatter Peter Hesseldahl om, hvordan vi redder verden.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: Bæredygtighed og Marketing med Julie Daugaard
Vært Steffen Max Høgh går i denne sæson af podcasten Bæredygtig Business i dybden med, hvordan de forskellige kerneområder i en virksomhed bidrager til den bæredygtige omstilling. I dag handler det om marketing.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Podcast: Bæredygtighed er en kæmpe ledelsesopgave
Ledere som vil forstå, hvordan de skal gribe bæredygtighed an, kan med stor fordel lytte til denne episode. Her gennemgår vi alle de udfordringer og mulige løsninger, som ledelsen står overfor, hvis de vil være en ”Klimaklar virksomhed”.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: CSR-kommunikation med Line Schmeltz Dam
Strategisk kommunikation med fokus på CSR og samfundsansvar har ændret sig markant i løbet af de sidste 10 år. Før troede virksomhederne ikke, at forbrugerne var interesserede i emnet. Nu ved de fleste, at CSR-kommunikation er et must!
Indhold fra partner