Brug storytelling til at kommunikere dine grønne initiativer

Er du god nok til at kommunikere dine grønne initiativer? Med storytelling kan du dele ud af din viden og gode idéer, og samtidig vise, hvordan dine medarbejdere bidrager til at skabe en grønnere arbejdsplads.

Føler du, at din virksomhed gør mange gode ting for miljøet, men har svært ved at kommunikere det?

Så er det måske på tide, at I begynder at bruge storytelling i jeres kommunikation. Som du kan se i videoen, har vi mennesker altid fortalt historier, og storytelling er derfor hamrende effektivt når det kommer til at formilde budskaber. 

I sin grundessens handler storytelling om at dele ud af sin viden og gode idéer, som forhåbentlig kan være med til at inspirere andre. Det er noget af det samme, der gør sig gældende for god CSR-kommunikation. Derfor er det heller ikke overraskende, at storytelling kan være et godt værktøj til at formidle dine grønne initiativer.

Det kunne være historien om, hvordan din virksomhed arbejder dedikeret med FN’s Verdensmål. Men det kunne også være historien om, hvordan I endelig har fået udskiftet de gamle glødepærer med energibesparende LED-pærer på kontoret.

Det betyder ikke så meget. Det, der betyder noget, er at du kommunikerer på en oprigtig og nærværende måde, der skaber tillid og styrker din virksomheds troværdighed. Og nu vi snakker troværdighed, er det også værd at tænke over, hvordan din virksomhed kan kommunikere jeres grønne initiativer på den mest troværdige måde.

Skab tillid og nærvær med visuel storytelling

Der er mange måder at kommunikere dine grønne initiativer. CSR-rapporter, artikler og podcasts, bare for at nævne nogle få.  

Der findes dog et medie, der er særligt godt til at formidle dine grønne historier. Vi snakker selvfølgelig om film. Med film og visuel storytelling kan du fortælle dine historier på en nærværende måde, der styrker troværdigheden og skaber tillid til din virksomhed.

Det kunne for eksempel være en testimonial film, hvor en af dine kunder fortæller, hvordan du hjælper dem med at blive mere bæredygtige. Eller en employer branding film, hvor du viser din grønne arbejdsplads frem. Eller en række korte film, som du kan bruge, når du slår noget op på de sociale medier, eller når du udgiver artikler her på CSR.dk. Mulighederne er mange.

Har du brug for hjælp til at kommunikere dine grønne initiativer? Kontakt os her for at høre mere.

SIGNAfilm er et digitalt filmbureau, der fortæller dine historier uden omsvøb – We Tell Your Story. Med tre kontorer rundt om i landet er vi altid tæt på dig, og vores faste lave priser gør det muligt for alle at blive mestre til visuel storytelling.

03.11.2020Signafilm

Sponseret

Bliver din virksomhed fundet på Google?

14.09.2020Signafilm

Sponseret

Hjælp til marketing: 3 ting, du skal være opmærksom på

28.07.2020Signafilm

Sponseret

Brug storytelling til at kommunikere dine grønne initiativer