23.02.2015 | Strategi & ledelse
CSR kursus og netværk for begyndere - kom med dine ønsker!
Indhold fra partner Hvad er dette?
Sustainor og Relationsfabrikken starter en kombineret kursusrække og netværk om CSR og bæredygtighed for begyndervirksomheder. Hvad vil du høre om? Og i hvilken by skal det holdes?
Vær med til at sætte dit eget præg på kurset og netværket. Kom helt uforpligtende med dine ønsker til emner og din favoritby. Så tager vi en hurtig beslutning.
Kurset starter i maj 2015 og slutter i december 2015. I denne periode vil du få helt jordnær undervisning, inspiration og rådgivning. Så sidst på året har du:
- formuleret din egen CSR politik
- analyseret din egen virksomhed
- opsat CSR mål for de kommende år
- lavet en CSR projektgruppe
- involveret dine ansatte og andre interessenter
- prioriteret de vigtigste forbedringsprojekter
- lavet en handlingsplan for de kommende år
- implementeret dine udvalgte projekter
- rapporteret og markedsført dine fremskridt og kommende planer
Du vil ved kursusstart få udleveret overskuelige og relevante værktøjer og skabeloner til hele forløbet, som du blot skal udfylde. Du modtager desuden et diplom for succesfuld gennemførsel af dette kursus.
Kom med dine uforpligtende input. Så lover vi at tage hensyn til alle jeres ønsker så godt det er muligt. Vi vender hurtigt tilbage med flere detaljer om kurset.
Svar med kommentar eller send mail eller ring til Dennis Thaagaard (dt@sustainor.dk, 31 11 33 66) eller Jacob Mikkelsen (jacob@relationsfabrikken.dk, 51 49 09 99).
Tusind tak for dit input - det er vildt vigtigt for at vi kan ramme de rigtige behov!
Kommunikation

Kan man lave en skarp CSR strategi på 4-5 måneder - udelukkende via online rådgivning?
Det er helt tydeligt, at Covid 19-pandemien har trukket indførelsen af digitalisering og virtuelle læringsmiljøer op i et højere tempo. Vi er nu alle vant til virtuelle møder og online vidensdeling
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Sådan laver du en miljøpolitik!
De fleste virksomheder påvirker miljøet. Derfor giver det mening at arbejde bevidst med miljøet, da man så kan minimere omkostningerne og risikoen for dårlig omtale, og styrke sin branding og forretningsudvikling. Og dette starter med en miljøpolitik.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Paradigmeskifte på vej i erhvervslivet – farvel til korruption, bedrag og hvidvask
Der går næppe en uge uden at vi møder nye historier i aviserne om korruption, bedrag og hvidvask i det danske samfund. Det er som om vi er inde i en periode, hvor skandalerne bare står i kø for at blive fortalt. Det er specielt finansverdenen der er ramt.
Indhold fra partner
Kommunikation

Euro Cater - CSR er godt købmandskab
Sund fornuft og omtanke har altid været kernen hos foodservicevirksomheden Euro Cater. Det man gør, skal være i orden, og man skal bruge ressourcerne hensigtsmæssigt. Det ændrer en CSR-strategi ikke på, men processen, som blev sat i gang af nye lovkrav,har sat arbejdsgangene i system.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Sådan bliver verdensmålene til god forretning
FN’s verdensmål skaber forretningsmuligheder for mindst 12 billioner $. Men hvordan og hvad skal der til for at danske virksomheder kan få en sundere økonomi ved at skabe en mere bæredygtig forretning?
Indhold fra partner
Kommunikation

CSR har sat ordentligheden i system hos VAM A/S
Krav fra en kunde satte entreprenørfirmaet VAM A/S i gang med at arbejde struktureret med CSR. Samarbejdet med Sustainor gjorde det klart, at den ordentlighed, VAM altid har lagt stor vægt på, langt hen ad vejen er CSR. For hos VAM tager man sig godt af sine medarbejdere, passer på ressourcerne - og tjener penge på det.
Indhold fra partner