Medlemsprofiler Se alle
Detail
Klima, miljø og energi

Trykte dagligvarereklamer koster 300.000 ton CO2 om året
En sammenslutning af forskellige organisationer går nu sammen om at nedbringe mængden af trykte dagligvarereklamer. "Det er jo dybest set en unødvendig miljøbelastning", siger Coop's ansvarlighedsdirektør.
Strategi & ledelse

Dansk Retursystem skruer op for ambitionerne: De sidste 10 pct. skal med
Dansk Retursystem har besluttet at skrue op for ambitionerne. Virksomheden ønsker at øge antallet af flasker og dåser, der kommer retur, selv om returprocenten allerede ligger på 90. Industrien efterspørger genanvendte materialer af høj kvalitet, og forbrugerne efterspørger fokus på bæredygtighed. De sidste 10 pct. udgør omkring 140 millioner emballager årligt – omregnet betyder det en yderligere besparelse på 10.200 tons råstoffer og 14.300 tons CO2.
Indhold fra partner