Fortsat fremskridt for Unilevers bæredygtige vækst
Unilevers årlige bæredygtighedsrapport viser generelle fremskridt ift. den bæredygtige vækst, men også udfordringer ved påvirkning fra drivhusgasser.
I 2010 lancerede Unilever sin Sustainable Living Plan (USLP), der bl.a. har til formål at integrere bæredygtig levevis med mærker som Ben & Jerrys, Dove og Hellmann's, skriver edie.net.
Virksomhedens seneste rapport på området gør status over 2016.
Her viser tal, at virksomhedens værdikæde har hjulpet 920.000 kvinder til at få adgang til initiativer, der har til formål at fremme deres sikkerhed og udvide deres muligheder, og yderligere 538 millioner mennesker til at styrke både deres sundhed og velvære.
Samtidig oplever virksomheden fremskridt på det miljø- og klimamæssige område, da de bæredygtige produkter leverede over 60 procent at virksomhedens vækst i 2016 og udviklede sig 30 procent hurtigere end resten af virksomheden.
Også dårligt nyt
I rapporten er der dog også mindre gode nyheder. Således skriver Unilever, at produkternes drivhusgaspåvirkning, herunder ikke mindst privarkundernes forbrug, er steget med cirka otte procent siden 2010.
På trods af disse udfordringer meddeler Unilever dog, at man vil arbejde engageret mod en reducering inden 2030.
I rapporten er virksomhedens reducering af miljøbelastninger også noget, der er fokus på. Således skriver Unilever, at selskabet siden 2008 har reduceret CO2 fra energi med 43 procent.
Læs også: Hilton sparer 3,8 milliarder kroner via intern bæredygtighed
Derudover har virksomheden forpligtet sig til at sikre, at alle plastemballager er fuldt genanvendelige inden 2025.
Du kan læse mere om Unilevers Sustainable Living Plan her.
- EL