Gratis seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation
Seminaret præsenterer en omfattende analyse af nordiske forbrugeres holdninger til den grønne omstilling.
Deltagere får indsigt i forbrugernes bekymringer om produkters holdbarhed og efterspørgsel på troværdige miljømærker. Eksperter vil diskutere, hvordan virksomheder kan styrke forbrugernes tillid gennem gennemsigtig miljøkommunikation. Arrangementet byder også på mulighed for dialog, netværk og værdifulde råd om, hvordan man gør det lettere for forbrugere at træffe grønnere valg.
Program:
- Velkomst ved Miljømærkning Danmark v/ Martin Fabiansen, Direktør, Miljømærkning Danmark
- Præsentation af det nordiske forbrugerstudie, The Nordic Consumer Sustainability Index 2024 v/ Charlotte Jürgensen, seniorkonsulent forretnings- og markedsanalyse, Miljømærkning Danmark
- Hvad siger adfærdseksperterne? v/ Jakob Rachmanski, Adfærdsrådgiver, Ubevidst
- Paneldebat: Hvordan gør vi det nemmere at træffe grønnere valg?
- Rina Ronja Kari, Marketing- og Kommunikationschef, Miljømærkning Danmark
- Jakob Rachmanski, Adfærdsrådgiver, Ubevidst
- Iben Kinch Sohn, Teamleder for cirkulær økonomi og affald, Dansk Industri
- Nikola Kiørboe, Seniorrådgiver, cirkulær økonomi, Forbrugerrådet Tænk
- Inspiration til marketing ved Miljømærkning Danmark v/ Enrico Kaarsberg, Senior B2B Marketingkonsulent, Miljømærkning Danmark
- Spørgsmål og afrunding
- Tak for i dag
Fakta om arrangementet:
Dato og tid: Torsdag d. 24. oktober 8.30-10.30
Sted: Göteborg Plads 1 · 2150 Nordhavn
Pris: Deltagelsen er gratis
Forplejning: Let morgenmad og kaffe/te/vand undervejs.