Grøn Kommunikation
02.09.2024Miljømærkning Danmark
Sponseret
Seminar: Bliv klogere på forbrugeradfærd og grøn kommunikation!
Vær med på første række, når Miljømærkning Danmark fremlægger resultatet af det sprit-nye nordiske forbrugerstudie, der kaster lys på forbrugernes syn på den grønne omstilling samt virksomhedernes og de officielle miljømærkers rolle heri. I analysen – der er den mest opfattende af sin art i Norden - kommer vi både rundt om, hvad forbrugerne er særligt optagede af og bekymrede for, ligesom vi dels ser på deres egen vilje til at gøre noget for den grønne omstilling og deres opfattelse af virksomhedernes rolle.
23.11.2023SustainBusiness
Sponseret
Sustain Report og de syv små greenwashing-synder
Bæredygtighed, grøn kommunikation og greenwashing er tilbagevendende emner på netmediet Sustain Report, der skriver kritisk – og til tider endog meget kritisk – om virksomheder, der gør sig grønnere end de er og bruger ord som ”bæredygtig” i flæng. Men hvorfor har disse emner så stor fokus hos Sustain Report?
20.04.2023CSR.dk
Analyse: Færre end hver anden forbruger tænker bæredygtighed ind i deres onlinekøb
Trods fokus på klima og bæredygtighed i medier og virksomheder ser det tilsyneladende ikke ud til at have en effekt på forbrugernes shoppevaner på nettet. En e-handelsanalyse af Dansk Erhverv viser nemlig, at under halvdelen har bæredygtighed i tankerne, når de shopper på internettet.
Udgiver
Copyright 2023